V dnešní unifikované době je překvapení, když některý z výrobců přijde se zajímavou novinkou. Jen málokterý model nabízí něco, co alespoň zatím nedovedou nabídnout i ostatní. Hondě se to nyní podařilo.
Do modelu Odyssey, což je velké MPV určené pro Spojené státy, integrovala Honda zajímavé příslušenství. Je jím obyčejný vysavač. Tedy přístroj, který všichni důvěrně známe a který čas od času každý při správě vlastního vozu využijeme. Někteří si kupují malé vysavače do zásuvky na cigarety, jejich síla je však obvykle dosti pochybná.
Hondě se pravděpodobně jako první automobilce podařilo provést integraci vysavače do kufru svého vozu. Jde o běžný vysavač, jak ho známe z domu, jen jednotka s motorem je vestavena přímo v kufru a nelze ji přemisťovat, což připomíná centrální vysavače v domácnostech. Z kufru pak je možné vytáhnout hadici, se kterou má být možné se dostat kamkoliv do interiéru.
Integrace dává největší smysl právě ve voze určeném k převozu dětí i nákladu, kde se nepořádku na vysávání vždy najde dostatek. Který výrobce dále zvedne rukavici hozenou Hondou?
Odyssey tento geniální nápad dostal při modernizaci, která se neomezila jen na vysavač. Honda vylepšila bezpečnost rozměrného vozu tak, aby lépe obstál v nových nárazových testech s minimálním přesahem. Nová je také část přední masky a měnily se i některé další detaily.
Pod kapotou zůstává benzínový šestiválec s objemem 3,5 litru a výkonem 250 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?