Volkswagen e-up! jde do výroby, slibuje dojezd 150 km

Marek Litzman, 15. března 2013, 12:58 Google+

Volkswagen posílá do sériové výroby pidivůz up! s elektrickým pohonem. Nazývá ho e-up! a nabízí relativně slušné parametry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
volkswagen up

volkswagen up | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen se svým e-up!em přichází do docela nešťastné doby. Elektromobily netáhnou, neboť trh stagnuje a zákazníci se kloní ke konzervativnějším variantám nákupu. Zároveň však z druhé strany tlačí evropské regulace přikazující snížení průměrných emisí oxidu uhličitého, čehož lze při existenci větších vozů jako je Touareg nebo Phaeton dosáhnout jedině zapojením elektřiny.

Volkwagen e-up! vychází z klasického up!u, avšak na místo spalovacího motoru se dostal motor elektrický. Jeho maximální výkon je 82 koní, díky čemuž dokáže městské auto zrychlit z klidu na stovku za 14 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h. Dojezd 1185 kilo těžkého vozu automobilka odhaduje na 150 km, což se zdá být pro městský provoz dostatečné. Rychlonabíječka má přitom zvládnout nabít 80 % baterie za 30 minut. Na to však běžná domovní přípojka stačit nebude.

Vokswagen se zástavbou elektrického pohonu přímo počítal při vývoji. Objevit by se měla i odvozená varianta s logem Škody a pozadu nezůstane ani Seat. Up! již jezdí s pohonem na CNG a očekává se i nasazení hybridního pohonu s dvouválcem pod kapotou.

Cenu elektromobilu prozatím neznáme.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen e-up! jde do výroby, slibuje dojezd 150 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

škoda superb

Škodovky prezidenta Miloše Zemana? Tři stejné a sériové

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud