Volkswagen posílá do sériové výroby pidivůz up! s elektrickým pohonem. Nazývá ho e-up! a nabízí relativně slušné parametry.
Volkswagen se svým e-up!em přichází do docela nešťastné doby. Elektromobily netáhnou, neboť trh stagnuje a zákazníci se kloní ke konzervativnějším variantám nákupu. Zároveň však z druhé strany tlačí evropské regulace přikazující snížení průměrných emisí oxidu uhličitého, čehož lze při existenci větších vozů jako je Touareg nebo Phaeton dosáhnout jedině zapojením elektřiny.
Volkwagen e-up! vychází z klasického up!u, avšak na místo spalovacího motoru se dostal motor elektrický. Jeho maximální výkon je 82 koní, díky čemuž dokáže městské auto zrychlit z klidu na stovku za 14 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h. Dojezd 1185 kilo těžkého vozu automobilka odhaduje na 150 km, což se zdá být pro městský provoz dostatečné. Rychlonabíječka má přitom zvládnout nabít 80 % baterie za 30 minut. Na to však běžná domovní přípojka stačit nebude.
Vokswagen se zástavbou elektrického pohonu přímo počítal při vývoji. Objevit by se měla i odvozená varianta s logem Škody a pozadu nezůstane ani Seat. Up! již jezdí s pohonem na CNG a očekává se i nasazení hybridního pohonu s dvouválcem pod kapotou.
Cenu elektromobilu prozatím neznáme.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?