Dřívější zprávy se nenaplnily a Mustang s novým přeplňovaným čtyřválcovým motorem ECOBOOST zamíří pouze do USA.
Je tomu již více než rok, co americká dealerství oznámila prodej populárního vozu Ford Mustang s 2,3 litrovým přeplňovaným motorem. Nový motor ECOBOOST s turbodmychadlem, přímým vstřikováním je jak známo společným dílem společností Ford Motor Company a FEV engineering. Americky výrobce automobilů tak jasně deklaroval víru ve spolehlivost a výkon motorů.2,3 litrový motor, který bude odhalen v roce 2015, má být větší variantou současného 2,0 litrového agegátu modelu Focus ST. Větší objem by měl zajistit nárůst výkonu. Ten se předpokládá na orientačních 300 koní. S ohledem na starší šestiválcový motor o objemu 3,7 litrů a výkonem 305 koní, zde máme jasný vývojový krok vpřed.Milovníci osmiválcové „vidlice“ si budou myslet své.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.