50. výročí německé modelové řady je zde, s ní i nová podoba civilního Porsche GT3.
Doposud klidnou a dlouhodobě neměnnou hladinu suverénního designu a provedení narušilo přízvisko inovace. Je to bohužel skutečnost, že požitek z jízdy – účast řidiče při jízdě, jeho téměř fyzický kontakt s vozovkou, je u většiny současných sportovních vozů nahrazován či snad měněn za rychlejší a efektivnější variantu – u GT3 za automatickou převodovku PDK.Nehleďme však jen na stinné stránky. Přichází i světlejší okamžiky. 5. generace vozu je vlastně ve všech zbývajících směrech skutečný unikát. Za ta létá neomšelý design a provedení je všeříkající – stálice na světovém trhu. Motor je klasika. Atmosférický plochý šestiválec 3,8 litru dává 475 koní při 8250 ot./min, maximálka v červeném poli 9000 ot./min, zrychlení z 0-100 za 3,5 sekundy, Nordschleife pod 7 minut a 30 sekund. Opravdu slušné parametry za poměrně nízkou cenu.Ta byla stanovena teprve nedávno. Model bude k mání od srpna roku 2013 za 137 303 eur, v přepočtu 3 430 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?