Automobilka Volkswagen představuje nejnovější verzi svého sportovce GTI. Zájemci budou mít poprvé na vybranou. Verze Standart nebo Performance?
Ano. Sedmá generace modelu Golf přichází ve dvou variantách. Ty se od sebe kromě výkonu motoru liší většími brzdovými kotouči a užitím blíže nespecifikované uzávěrky diferenciálu.Standardní verze vozu GTI nabízí zcela nový motor s turbem o objemu 2,0 litrů. Přenos 220 koňských sil (162 kW) na přední nápravu zajišťuje šestistupňová manuální převodovka DSG. Silnější varianta Performance bude mít oproti tomu 230 koní (169 kW), v průměru o 28 mm větší přední a 10 mm zadní kotouče. Na rovnou stovku vozy zrychlí během 6,5/6,4 sekundy. Maximální rychlost je pak 245/250 km/h.Obě varianty plní emisní normu Euro 6, která nabude platnosti v roce 2014. Vozy budou vybaveny systémem Stop/Start, 17 palcovými koly z lehkých slitin, volantem oválného tvaru, červenou linkou, táhnoucí se až do prostoru světlometů.Díky nové platformě podvozku MQB automobilka ušetří nejen na výrobních nákladech, ale i na množství použitého materiálů. Hmotnost vozu tak klesne o 42 kg na rovných 1276.Cena je stanovena na 613 900 Kč. Nedočkavci si mohou vůz objednat již na Ženevském autosaloně 5. března. „Lidová“ cena zde bude trochu vyšší a to 730 000 Kč/28 350 Eur – německá základní cena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.