Automobilka Volkswagen představuje nejnovější verzi svého sportovce GTI. Zájemci budou mít poprvé na vybranou. Verze Standart nebo Performance?
Ano. Sedmá generace modelu Golf přichází ve dvou variantách. Ty se od sebe kromě výkonu motoru liší většími brzdovými kotouči a užitím blíže nespecifikované uzávěrky diferenciálu.Standardní verze vozu GTI nabízí zcela nový motor s turbem o objemu 2,0 litrů. Přenos 220 koňských sil (162 kW) na přední nápravu zajišťuje šestistupňová manuální převodovka DSG. Silnější varianta Performance bude mít oproti tomu 230 koní (169 kW), v průměru o 28 mm větší přední a 10 mm zadní kotouče. Na rovnou stovku vozy zrychlí během 6,5/6,4 sekundy. Maximální rychlost je pak 245/250 km/h.Obě varianty plní emisní normu Euro 6, která nabude platnosti v roce 2014. Vozy budou vybaveny systémem Stop/Start, 17 palcovými koly z lehkých slitin, volantem oválného tvaru, červenou linkou, táhnoucí se až do prostoru světlometů.Díky nové platformě podvozku MQB automobilka ušetří nejen na výrobních nákladech, ale i na množství použitého materiálů. Hmotnost vozu tak klesne o 42 kg na rovných 1276.Cena je stanovena na 613 900 Kč. Nedočkavci si mohou vůz objednat již na Ženevském autosaloně 5. března. „Lidová“ cena zde bude trochu vyšší a to 730 000 Kč/28 350 Eur – německá základní cena.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.