Automobilka Volkswagen představuje nejnovější verzi svého sportovce GTI. Zájemci budou mít poprvé na vybranou. Verze Standart nebo Performance?
Ano. Sedmá generace modelu Golf přichází ve dvou variantách. Ty se od sebe kromě výkonu motoru liší většími brzdovými kotouči a užitím blíže nespecifikované uzávěrky diferenciálu.Standardní verze vozu GTI nabízí zcela nový motor s turbem o objemu 2,0 litrů. Přenos 220 koňských sil (162 kW) na přední nápravu zajišťuje šestistupňová manuální převodovka DSG. Silnější varianta Performance bude mít oproti tomu 230 koní (169 kW), v průměru o 28 mm větší přední a 10 mm zadní kotouče. Na rovnou stovku vozy zrychlí během 6,5/6,4 sekundy. Maximální rychlost je pak 245/250 km/h.Obě varianty plní emisní normu Euro 6, která nabude platnosti v roce 2014. Vozy budou vybaveny systémem Stop/Start, 17 palcovými koly z lehkých slitin, volantem oválného tvaru, červenou linkou, táhnoucí se až do prostoru světlometů.Díky nové platformě podvozku MQB automobilka ušetří nejen na výrobních nákladech, ale i na množství použitého materiálů. Hmotnost vozu tak klesne o 42 kg na rovných 1276.Cena je stanovena na 613 900 Kč. Nedočkavci si mohou vůz objednat již na Ženevském autosaloně 5. března. „Lidová“ cena zde bude trochu vyšší a to 730 000 Kč/28 350 Eur – německá základní cena.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.