Volskwagen představil první sportovní variantu odvozenou od Golfu sedmé generace. Trochu neočekávaně jde o naftový model GTD.
Volkswagen již tradičně připravuje tři základní sportovní varianty označené písmeny GT. Nejslavnější je GTI, slabší variantou je GT a milovníky dieselů potěší varianta GTD. Ta se představila jako vůbec první.
Pod kapotou najdeme turbodieselový agregát o objemu dva litry. Ten byl velmi silně zdokonalen, díky čemuž se jeho výkon zvýšil až na 183 koní. Mimo jiné byl snížen kompresní poměr (z 16,5:1 na 15,8:1), naprosto přepracováno výfukové potrubí a byly provedeny další úpravy vedoucí ke snížení vnitřního tření v motoru.
Nemalá síla plynoucí z motoru umožní ostrému hatchbacku zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, maximální rychlost je pak 230 km/h. Oboje je oproti minulé generaci zlepšením, na čemž má podíl i snížení hmotnosti na 1300 kilo.
Až přijde novinka na trh, bude na výběr dvojice převodovek - manuální šestikvalt a sedmistupňové DSG. Majitele by měl potěšit také agresivní bodykit a samozřejmostí je také úprava podvozku a dalších komponent pro ostřejší jízdu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?