Volskwagen představil první sportovní variantu odvozenou od Golfu sedmé generace. Trochu neočekávaně jde o naftový model GTD.
Volkswagen již tradičně připravuje tři základní sportovní varianty označené písmeny GT. Nejslavnější je GTI, slabší variantou je GT a milovníky dieselů potěší varianta GTD. Ta se představila jako vůbec první.
Pod kapotou najdeme turbodieselový agregát o objemu dva litry. Ten byl velmi silně zdokonalen, díky čemuž se jeho výkon zvýšil až na 183 koní. Mimo jiné byl snížen kompresní poměr (z 16,5:1 na 15,8:1), naprosto přepracováno výfukové potrubí a byly provedeny další úpravy vedoucí ke snížení vnitřního tření v motoru.
Nemalá síla plynoucí z motoru umožní ostrému hatchbacku zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, maximální rychlost je pak 230 km/h. Oboje je oproti minulé generaci zlepšením, na čemž má podíl i snížení hmotnosti na 1300 kilo.
Až přijde novinka na trh, bude na výběr dvojice převodovek - manuální šestikvalt a sedmistupňové DSG. Majitele by měl potěšit také agresivní bodykit a samozřejmostí je také úprava podvozku a dalších komponent pro ostřejší jízdu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.