Volskwagen představil první sportovní variantu odvozenou od Golfu sedmé generace. Trochu neočekávaně jde o naftový model GTD.
Volkswagen již tradičně připravuje tři základní sportovní varianty označené písmeny GT. Nejslavnější je GTI, slabší variantou je GT a milovníky dieselů potěší varianta GTD. Ta se představila jako vůbec první.
Pod kapotou najdeme turbodieselový agregát o objemu dva litry. Ten byl velmi silně zdokonalen, díky čemuž se jeho výkon zvýšil až na 183 koní. Mimo jiné byl snížen kompresní poměr (z 16,5:1 na 15,8:1), naprosto přepracováno výfukové potrubí a byly provedeny další úpravy vedoucí ke snížení vnitřního tření v motoru.
Nemalá síla plynoucí z motoru umožní ostrému hatchbacku zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, maximální rychlost je pak 230 km/h. Oboje je oproti minulé generaci zlepšením, na čemž má podíl i snížení hmotnosti na 1300 kilo.
Až přijde novinka na trh, bude na výběr dvojice převodovek - manuální šestikvalt a sedmistupňové DSG. Majitele by měl potěšit také agresivní bodykit a samozřejmostí je také úprava podvozku a dalších komponent pro ostřejší jízdu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.