Ford spustil výrobu nového Fordu Fiesta ST vo svojom montážnom závode v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Ide o vôbec prvú sériovú Fiestu so zrýchlením na 100 km/h pod sedem sekúnd.
Novú Fiestu ST pre Európu poháňa benzínový preplňovaný motor 1,6 EcoBoost a dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Ponúka výkon 134 kW/182 k, krútiaci moment 240 Nm so spotrebou paliva len 5,9 l/100 km. Maximálna rýchlosť je 220 km/h.
Ford ďalej prepracoval globálny podvozok vozidiel kategórie B, na ktorom je postavená Fiesta ST. Dostal nové riadenie, zavesenie kolies, brzdové komponenty, konfiguráciu a naladenie. K lepším zážitkom z jazdy prispieva zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Ford Torque Vectoring Control a elektronický stabilizačný systém s tromi režimami.
Nová výkonná Fiesta ST je následníkom kultových modelov Fiesta vrátane XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a prvej generácie ST. Je vybavená preplňovaným benzínovým motorom EcoBoost s dvojitým nezávislým premenlivým časovaním vačkového hriadeľa (Ti-VCT). Zaujímavosťou je, že nová Fiesta ST dosahuje väčšie zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť ako Ford Focus ST170 z roku 2002.
Najsilnejšia Fiesta sa môže pochváliť jedinečnou novou lichobežníkovou mriežkou chladiča s dizajnom včelieho plástu a dramatickým zadným difúzorom. V kontrastnom interiéri sú sedadlá Recaro ako súčasť štandardnej výbavy. Nová Fiesta ST je taktiež vybavená systémom MyKey. Ide o technológiu, ktorá umožní rodičom podporovať bezpečnejšiu jazdu a obmedziť riskantné jazdy tínedžerov. Vo výbave sa ďalej nachádza systém SYNC – hlasom aktivovaný komunikačný systém s funkciou núdzovej pomoci Emergency Assistance, ktorá po nehode priamo spojí cestujúcich vo vozidle s operátormi miestnych záchranných služieb.
Novinka by sa mala do predaja na našom trhu dostať ešte pred letom.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?