Najmenší aktuálny Volkswagen up! už onedloho zavíta do showroomov aj v "terénnej" verzii cross up!.
Malý Volkswagen up! sa už o pár týždňov v terénnejšej verzii s názvom cross up!. Ako je u nemeckej automobilky známe, v prípade malého mestského vozidla taktiež nepôjde o štvorkolku so zvýšenou svetlou výškou a terénnou priechodnosťou, ale o atraktívny dizajnový balíček.
Cross up! ponúkne oproti klasickej verzii nové nárazníky so strieborným lemovaním a spodnou lištou v rovnakej farbe. Lemy prahov a blatníkov sú vyhotovené v čiernom plastovom prevedení, strešné nosiče a spätné zrkadlá majú zasa kontrastné strieborné prevedenie.
Automobilka uvádza, že cross up! ponúkne zvýšenú svetlú výšku, to však bude najskôr použitím väčších zliatinových diskov s pneumatikami rozmeru 185/50. Na štvorkolku môžeme zabudnúť, automobilka možno ponúkne elektronickú uzávierku diferenciálu XDS. Jediným motorom pod kapotou bude trojvalec 1,0 MPI s maximálnym výkonom 55 kW/75 k. Vozidlo bude k dispozícii výhradne v 5-dverovom prevedení.
V interiéri je možnosť zvoliť si lakovanú prístrojovú dosku v čiernom, striebornom alebo červenom vyhotovení. Sedadlá sú v červeno-čiernom alebo šedom farebnom prevedení, nástupné prahy sú ozdobené nápismi s logom cross.
Volkswagen ukázal cross up! v predsériovej verzii ešte v roku 2011 ako koncept, dnes je všetko inak. Sériová verzia sa predstaví na autosalóne v Ženeve, do predaja zavíta už začiatkom leta.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?