Najmenší aktuálny Volkswagen up! už onedloho zavíta do showroomov aj v "terénnej" verzii cross up!.
Malý Volkswagen up! sa už o pár týždňov v terénnejšej verzii s názvom cross up!. Ako je u nemeckej automobilky známe, v prípade malého mestského vozidla taktiež nepôjde o štvorkolku so zvýšenou svetlou výškou a terénnou priechodnosťou, ale o atraktívny dizajnový balíček.
Cross up! ponúkne oproti klasickej verzii nové nárazníky so strieborným lemovaním a spodnou lištou v rovnakej farbe. Lemy prahov a blatníkov sú vyhotovené v čiernom plastovom prevedení, strešné nosiče a spätné zrkadlá majú zasa kontrastné strieborné prevedenie.
Automobilka uvádza, že cross up! ponúkne zvýšenú svetlú výšku, to však bude najskôr použitím väčších zliatinových diskov s pneumatikami rozmeru 185/50. Na štvorkolku môžeme zabudnúť, automobilka možno ponúkne elektronickú uzávierku diferenciálu XDS. Jediným motorom pod kapotou bude trojvalec 1,0 MPI s maximálnym výkonom 55 kW/75 k. Vozidlo bude k dispozícii výhradne v 5-dverovom prevedení.
V interiéri je možnosť zvoliť si lakovanú prístrojovú dosku v čiernom, striebornom alebo červenom vyhotovení. Sedadlá sú v červeno-čiernom alebo šedom farebnom prevedení, nástupné prahy sú ozdobené nápismi s logom cross.
Volkswagen ukázal cross up! v predsériovej verzii ešte v roku 2011 ako koncept, dnes je všetko inak. Sériová verzia sa predstaví na autosalóne v Ženeve, do predaja zavíta už začiatkom leta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.