Nová generace Volkswagenu Golf se nemůže obejít bez ostrých variant. Tradiční písmeno R tentokrát ponese varianta s výkonem 290 koní.
Volkswagen Golf není oblíben jen mezi rodinami, ale také u milovníků ostrých hatchbacků. Ti mají tradičně z čeho vybírat, neboť Volkswagen pro ně připravuje celou sadu modelů počínaje jen přiostřeným GT s výkonem 140 koní, přes tradiční ostrou variantu GTI s výkonem 220 koní. Očekává se i dieselový GTD s výkonem někde mezi oběma variantami.
Nyní však přichází úplný vrchol. Ten je u Volkswagenu již tradičně označován nejkratším kódem - pouhým písmenem R. Pod tím ale najdeme to nejlepší, co automobilka dokáže do vozu nižší střední třídy nacpat.
Pod kapotou se objeví čtyřválcový dvoulitr o výkonu 290 koní. To je o 20 koní více než u předešlé generace. Před příchodem přeplňovaných dvoulitrů používal Volkswagen atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru, jehož výkon byl 240 koní u čtvrté generace a 250 koní u generace páté. Navíc, není vše jen ve výkonu, nové R by mělo zhubnout nějakých 60 kilo.
Takovýto výkon by přední kola zvládala jen stěží, proto je síla rozváděna na obě nápravy. Převodovky budou v nabídce dvě, manuální šestistupňová a sedmistupňové DSG. Výkony prozatím známe jen u automatické varianty - malá raketa by měla z klidu na stovku zrychlit za 5,3 sekundy.
Vzhled nejostřejšího Golfu prozatím neznáme, neboť nám jaksi zamrzl. Led by měl ale postupně tát tak, abychom se 11. února dočkali plného odhalení zajímavé novinky. Lze ale očekávat, že si nemálo vezme ze slabší varianty GTI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.