Nová generace Volkswagenu Golf se nemůže obejít bez ostrých variant. Tradiční písmeno R tentokrát ponese varianta s výkonem 290 koní.
Volkswagen Golf není oblíben jen mezi rodinami, ale také u milovníků ostrých hatchbacků. Ti mají tradičně z čeho vybírat, neboť Volkswagen pro ně připravuje celou sadu modelů počínaje jen přiostřeným GT s výkonem 140 koní, přes tradiční ostrou variantu GTI s výkonem 220 koní. Očekává se i dieselový GTD s výkonem někde mezi oběma variantami.
Nyní však přichází úplný vrchol. Ten je u Volkswagenu již tradičně označován nejkratším kódem - pouhým písmenem R. Pod tím ale najdeme to nejlepší, co automobilka dokáže do vozu nižší střední třídy nacpat.
Pod kapotou se objeví čtyřválcový dvoulitr o výkonu 290 koní. To je o 20 koní více než u předešlé generace. Před příchodem přeplňovaných dvoulitrů používal Volkswagen atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru, jehož výkon byl 240 koní u čtvrté generace a 250 koní u generace páté. Navíc, není vše jen ve výkonu, nové R by mělo zhubnout nějakých 60 kilo.
Takovýto výkon by přední kola zvládala jen stěží, proto je síla rozváděna na obě nápravy. Převodovky budou v nabídce dvě, manuální šestistupňová a sedmistupňové DSG. Výkony prozatím známe jen u automatické varianty - malá raketa by měla z klidu na stovku zrychlit za 5,3 sekundy.
Vzhled nejostřejšího Golfu prozatím neznáme, neboť nám jaksi zamrzl. Led by měl ale postupně tát tak, abychom se 11. února dočkali plného odhalení zajímavé novinky. Lze ale očekávat, že si nemálo vezme ze slabší varianty GTI.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!