Nová generace Volkswagenu Golf se nemůže obejít bez ostrých variant. Tradiční písmeno R tentokrát ponese varianta s výkonem 290 koní.
Volkswagen Golf není oblíben jen mezi rodinami, ale také u milovníků ostrých hatchbacků. Ti mají tradičně z čeho vybírat, neboť Volkswagen pro ně připravuje celou sadu modelů počínaje jen přiostřeným GT s výkonem 140 koní, přes tradiční ostrou variantu GTI s výkonem 220 koní. Očekává se i dieselový GTD s výkonem někde mezi oběma variantami.
Nyní však přichází úplný vrchol. Ten je u Volkswagenu již tradičně označován nejkratším kódem - pouhým písmenem R. Pod tím ale najdeme to nejlepší, co automobilka dokáže do vozu nižší střední třídy nacpat.
Pod kapotou se objeví čtyřválcový dvoulitr o výkonu 290 koní. To je o 20 koní více než u předešlé generace. Před příchodem přeplňovaných dvoulitrů používal Volkswagen atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru, jehož výkon byl 240 koní u čtvrté generace a 250 koní u generace páté. Navíc, není vše jen ve výkonu, nové R by mělo zhubnout nějakých 60 kilo.
Takovýto výkon by přední kola zvládala jen stěží, proto je síla rozváděna na obě nápravy. Převodovky budou v nabídce dvě, manuální šestistupňová a sedmistupňové DSG. Výkony prozatím známe jen u automatické varianty - malá raketa by měla z klidu na stovku zrychlit za 5,3 sekundy.
Vzhled nejostřejšího Golfu prozatím neznáme, neboť nám jaksi zamrzl. Led by měl ale postupně tát tak, abychom se 11. února dočkali plného odhalení zajímavé novinky. Lze ale očekávat, že si nemálo vezme ze slabší varianty GTI.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.