Nová generace Volkswagenu Golf se nemůže obejít bez ostrých variant. Tradiční písmeno R tentokrát ponese varianta s výkonem 290 koní.
Volkswagen Golf není oblíben jen mezi rodinami, ale také u milovníků ostrých hatchbacků. Ti mají tradičně z čeho vybírat, neboť Volkswagen pro ně připravuje celou sadu modelů počínaje jen přiostřeným GT s výkonem 140 koní, přes tradiční ostrou variantu GTI s výkonem 220 koní. Očekává se i dieselový GTD s výkonem někde mezi oběma variantami.
Nyní však přichází úplný vrchol. Ten je u Volkswagenu již tradičně označován nejkratším kódem - pouhým písmenem R. Pod tím ale najdeme to nejlepší, co automobilka dokáže do vozu nižší střední třídy nacpat.
Pod kapotou se objeví čtyřválcový dvoulitr o výkonu 290 koní. To je o 20 koní více než u předešlé generace. Před příchodem přeplňovaných dvoulitrů používal Volkswagen atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru, jehož výkon byl 240 koní u čtvrté generace a 250 koní u generace páté. Navíc, není vše jen ve výkonu, nové R by mělo zhubnout nějakých 60 kilo.
Takovýto výkon by přední kola zvládala jen stěží, proto je síla rozváděna na obě nápravy. Převodovky budou v nabídce dvě, manuální šestistupňová a sedmistupňové DSG. Výkony prozatím známe jen u automatické varianty - malá raketa by měla z klidu na stovku zrychlit za 5,3 sekundy.
Vzhled nejostřejšího Golfu prozatím neznáme, neboť nám jaksi zamrzl. Led by měl ale postupně tát tak, abychom se 11. února dočkali plného odhalení zajímavé novinky. Lze ale očekávat, že si nemálo vezme ze slabší varianty GTI.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.