Menší súrodenec Mercedesu CLS sa predstavuje vo svojej svetovej premiére na autosalóne v Detroite.
Na autosalóne v Detroite sa konečne predstavil vo svojej premiére nový sedan v triede „štvordverových“ kupé Mercedes-Benz CLA. Prémiový sedan tak pokračuje v línii, s ktorou pred pár rokmi prišiel na trh väčší model CLS, zakladateľ kategórie „štvordverových“ kupé.
Sedan CLA svojimi tvarmi skutočne provokuje. Ladné krivky pokračujú z výraznej prednej časti, ktorá sa podobá na hatchback triedy A, pokračujú bočným profilom s nízkymi sklami a vysokým pontónom dverí. Končia na štýlovej zadnej časti s výraznými koncovými svetlami. Je viac než jasné, že dizajn modelu CLA sa inšpiroval krivkami väčšieho brata CLS.
Pri dizajne ešte na chvíľu ostaneme. zaujímavým faktom je zníženie súčiniteľa odporu vzduchu na hodnotu 0,23, čo je rekordná hodnota nielen u značky Mercedes, ale medzi sériovými automobilmi vôbec. Sedan CLA svojou štedrou dĺžkou 4630 mm prerastá triedu C, ktorá je situovaná o stupeň vyššie. Rázvor náprav má hodnotu 2700 mm.
Pod kapotou sa na americkom trhu zo začiatku objaví preplňovaný dvojliter s maximálnym výkonom 211 konských síl (verzia CLA 250). Európske špecifikácie pohonných jednotiak zatiaľ nemecká automobilka nezverejnila, no okrem silných benzínových motorov môžeme očakávať aj najmodernejšie naftové pohonné jednotky. K vybraným motorizáciám bude k dispozícii aj dvojspojková automatická prevodovka a pohon všetkých kolies 4Matic. Štandardom sa pre všetky motorizácie stane systém štart/stop, ponuku časom obohatí aj ostrá verzia CLA 45 AMG.
Zo športovo ladeného interiéru cítiť nádych nefalšovanej prémiovej atmosféry. Posádku budú obklopovať kvalitné materiály, na výber budú čierne, hliníkové alebo drevené dekorácie. Nad bezpečnosťou posádky budú bdieť elektronické systémy Attention Assist, Collision Prevention Assist, Brake Assist a mnoho ďalších.
Európska premiéra Mercedesu-Benz CLA sa s najväčšou pravdepodobnosťou odohrá na jarnom autosalóne v Ženeve.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.