Menší súrodenec Mercedesu CLS sa predstavuje vo svojej svetovej premiére na autosalóne v Detroite.
Na autosalóne v Detroite sa konečne predstavil vo svojej premiére nový sedan v triede „štvordverových“ kupé Mercedes-Benz CLA. Prémiový sedan tak pokračuje v línii, s ktorou pred pár rokmi prišiel na trh väčší model CLS, zakladateľ kategórie „štvordverových“ kupé.
Sedan CLA svojimi tvarmi skutočne provokuje. Ladné krivky pokračujú z výraznej prednej časti, ktorá sa podobá na hatchback triedy A, pokračujú bočným profilom s nízkymi sklami a vysokým pontónom dverí. Končia na štýlovej zadnej časti s výraznými koncovými svetlami. Je viac než jasné, že dizajn modelu CLA sa inšpiroval krivkami väčšieho brata CLS.
Pri dizajne ešte na chvíľu ostaneme. zaujímavým faktom je zníženie súčiniteľa odporu vzduchu na hodnotu 0,23, čo je rekordná hodnota nielen u značky Mercedes, ale medzi sériovými automobilmi vôbec. Sedan CLA svojou štedrou dĺžkou 4630 mm prerastá triedu C, ktorá je situovaná o stupeň vyššie. Rázvor náprav má hodnotu 2700 mm.
Pod kapotou sa na americkom trhu zo začiatku objaví preplňovaný dvojliter s maximálnym výkonom 211 konských síl (verzia CLA 250). Európske špecifikácie pohonných jednotiak zatiaľ nemecká automobilka nezverejnila, no okrem silných benzínových motorov môžeme očakávať aj najmodernejšie naftové pohonné jednotky. K vybraným motorizáciám bude k dispozícii aj dvojspojková automatická prevodovka a pohon všetkých kolies 4Matic. Štandardom sa pre všetky motorizácie stane systém štart/stop, ponuku časom obohatí aj ostrá verzia CLA 45 AMG.
Zo športovo ladeného interiéru cítiť nádych nefalšovanej prémiovej atmosféry. Posádku budú obklopovať kvalitné materiály, na výber budú čierne, hliníkové alebo drevené dekorácie. Nad bezpečnosťou posádky budú bdieť elektronické systémy Attention Assist, Collision Prevention Assist, Brake Assist a mnoho ďalších.
Európska premiéra Mercedesu-Benz CLA sa s najväčšou pravdepodobnosťou odohrá na jarnom autosalóne v Ženeve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.