Menší súrodenec Mercedesu CLS sa predstavuje vo svojej svetovej premiére na autosalóne v Detroite.
Na autosalóne v Detroite sa konečne predstavil vo svojej premiére nový sedan v triede „štvordverových“ kupé Mercedes-Benz CLA. Prémiový sedan tak pokračuje v línii, s ktorou pred pár rokmi prišiel na trh väčší model CLS, zakladateľ kategórie „štvordverových“ kupé.
Sedan CLA svojimi tvarmi skutočne provokuje. Ladné krivky pokračujú z výraznej prednej časti, ktorá sa podobá na hatchback triedy A, pokračujú bočným profilom s nízkymi sklami a vysokým pontónom dverí. Končia na štýlovej zadnej časti s výraznými koncovými svetlami. Je viac než jasné, že dizajn modelu CLA sa inšpiroval krivkami väčšieho brata CLS.
Pri dizajne ešte na chvíľu ostaneme. zaujímavým faktom je zníženie súčiniteľa odporu vzduchu na hodnotu 0,23, čo je rekordná hodnota nielen u značky Mercedes, ale medzi sériovými automobilmi vôbec. Sedan CLA svojou štedrou dĺžkou 4630 mm prerastá triedu C, ktorá je situovaná o stupeň vyššie. Rázvor náprav má hodnotu 2700 mm.
Pod kapotou sa na americkom trhu zo začiatku objaví preplňovaný dvojliter s maximálnym výkonom 211 konských síl (verzia CLA 250). Európske špecifikácie pohonných jednotiak zatiaľ nemecká automobilka nezverejnila, no okrem silných benzínových motorov môžeme očakávať aj najmodernejšie naftové pohonné jednotky. K vybraným motorizáciám bude k dispozícii aj dvojspojková automatická prevodovka a pohon všetkých kolies 4Matic. Štandardom sa pre všetky motorizácie stane systém štart/stop, ponuku časom obohatí aj ostrá verzia CLA 45 AMG.
Zo športovo ladeného interiéru cítiť nádych nefalšovanej prémiovej atmosféry. Posádku budú obklopovať kvalitné materiály, na výber budú čierne, hliníkové alebo drevené dekorácie. Nad bezpečnosťou posádky budú bdieť elektronické systémy Attention Assist, Collision Prevention Assist, Brake Assist a mnoho ďalších.
Európska premiéra Mercedesu-Benz CLA sa s najväčšou pravdepodobnosťou odohrá na jarnom autosalóne v Ženeve.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.