Najostrejšia verzia malého Pola pod označením R WRC Street ponúkne motor 2,0 TSI s maximálnym výkonom 162 kW/220 k.
Volkswagen Polo čoskoro príde na trh vo svojej limitovanej edícii s označením R WRC Street. Ide o najvýkonnejšie Polo všetkých čias, pod prednou kapotou ponúkne preplňovaný benzínový štvorvalec 2,0 TSI s maximálnym výkonom 162 kW/220 k a krútiacim momentom 350 Nm.
Motor bude spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou so špeciálne navrhnutými krátkymi prevodmi. Hot-hatch od Volkswagenu zvládne šprint na stovku za 6,4 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 243 km/h. A čo spotreba? Tá sa pohybuje na úrovni 7,5 l/100 km.
Polo R WRC Street sa oproti civilnejším verziám líši športovým predným nárazníkom s veľkými chladiacimi otvormi pre prívod vzduchu, vzadu nájdeme spojler a difúzor. Štandardom sú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, spoza ktorých vykúkajú modro lakované brzdové strmene. V interiéri sú použité športové sedačky čalúnené alcantarou a volant obšitý rovnakým materiálom.
Najvýkonnejšie sériovo vyrábané Polo všetkých čias bude k dispozícii v trojdverovom prevedení v obmedzenom počte 2 500 kusov.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?