S tím, jak auta rostou, se objevuje prostor pro nové a menší řady. U Mercedesu tak objevili místo, kam může zajet nejmenší sedan CLA.
Mercedes-Benz třídy A je v nové generaci sportovních hatchbackem, který nemá nic společného s dřívějšími vozy podobající se MPV. Byla by jistě škoda nevyužít potenciálu a nerozšířit modelovou řadu i o sedan založený na malém hatchbacku.
Nyní je tu. Půjde o jediný sedan automobilky s pohonem předních kol. Výhradně pohon přední nápravy by se však neslučovat se sportovními ambicemi značky a proto nyní sama značka nafotila snímky z testování výkonného sedanu CLA 45 AMG právě s pohonem obou náprav.
Půjde o první výkonný sedan s motorem umístěným napříč. Na rozdíl od velkých osmiválců používaných ve špičkových modelech není u dvoulitrového motoru s příčným uložením problém. Tento dvoulitr nicméně nebude žádné ořezávátko, výkon bude překračovat 350 koní a z klidu na stovku by měl zrychlit i díky pohonu všech kol za pět sekund.
Oficiální představení sedanu očekáváme prakticky každou chvílí - v reálu se ukáže na zimním autosalonu v Detroitu. Ostrá verze 45 AMG pravděpodobně přijde o něco později.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?