Nissan Leaf se neprodává tak, jak by si v Japonsku přáli. Prodeje pozvolna klesají a vývojáři si tak museli lámat hlavu nad tím, jak prodeje alespoň trochu oživit.
Doba elektromobilům příliš nepřeje. Ačkoliv se na trhu objevuje stále větší množství vozů s tímto alternativním pohonem, tvoří stále jen zlomek prodejů. Důvodů může být více - od vysoké ceny, která nedohání klasické benzínové vozy ani s masivními dotacemi evropských států, přes obavu z nedostatečného dojedu, obavu z nutnosti výměny baterie až po špatné načasování. Automobilový trh je totiž nyní v útlumu a to elektromobilům, které jsou uplatnitelné spíše jako druhé či třetí vozy do rodiny, příliš nesvědčí.
Automobilkám zbývají v zásadě dvě možnosti. Mohou výrobu stopnout a čekat jak na dozrání technologií, tak na ekonomicky lepší časy, nebo inovovat. Zdá se, že první variantu zvolili Peugeot, Citroën a Mitsubishi, kteří "dočasně" pozastavili výrobu svého malého elektromobilu. Nissan sází na druhou možnost.
Nepříliš úspěšný Leaf by měl lépe prorazit s inovovaným pohonným ústrojím. Cílem inovací nebylo ani tak zvýšit výkon, jako spíše zmenšit celé zařízení a snížit jeho hmotnost. To se podařilo a vůz je nyní lehčí o nezanedbatelných 80 kilogramů. Takové odlehčení samozřejmě znamená vyšší dojezd, který je nyní stanoven na 228 km. To je oproti dosud slibovaným 170 km značné zlepšení, ale je otázkou, jak se to projeví v reálných podmínkách. Napomoci by však měl také nižší odběr palubních spotřebičů, na kterém u Nissanu taktéž zapracovali.
Motor se také zmenšil, díky čemuž mohly být pod přední kapotu přeneseny některé komponenty nutné pro nabíjení. Tím se znatelně zvětšil kufr, z 330 litrů se zvětšil na 370.
Nissan také snížil cenu Leafu, avšak za cenu odebrání několika prvků výbavy. Vytvořila se tak nová základní výbava, která neobsahuje například navigaci a některé další luxusnější prvky.
Zvenčí půjde nový Leaf rozeznat jen těžko. Kromě tří nových barev se změnil jen design kol a velmi znalé oko možné rozezná pozměněný vzhled světem pro denní svícení a mlhovek.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.