Nissan Leaf - pro nový rok lehči a s větším dojezdem

nissan leaf
nissan leaf, foto: Nissan
Marek Litzman 21. listopadu 2012 12:51
Sdílej:

Nissan Leaf se neprodává tak, jak by si v Japonsku přáli. Prodeje pozvolna klesají a vývojáři si tak museli lámat hlavu nad tím, jak prodeje alespoň trochu oživit.

Doba elektromobilům příliš nepřeje. Ačkoliv se na trhu objevuje stále větší množství vozů s tímto alternativním pohonem, tvoří stále jen zlomek prodejů. Důvodů může být více - od vysoké ceny, která nedohání klasické benzínové vozy ani s masivními dotacemi evropských států, přes obavu z nedostatečného dojedu, obavu z nutnosti výměny baterie až po špatné načasování. Automobilový trh je totiž nyní v útlumu a to elektromobilům, které jsou uplatnitelné spíše jako druhé či třetí vozy do rodiny, příliš nesvědčí.

Automobilkám zbývají v zásadě dvě možnosti. Mohou výrobu stopnout a čekat jak na dozrání technologií, tak na ekonomicky lepší časy, nebo inovovat. Zdá se, že první variantu zvolili Peugeot, Citroën a Mitsubishi, kteří "dočasně" pozastavili výrobu svého malého elektromobilu. Nissan sází na druhou možnost.

Nepříliš úspěšný Leaf by měl lépe prorazit s inovovaným pohonným ústrojím. Cílem inovací nebylo ani tak zvýšit výkon, jako spíše zmenšit celé zařízení a snížit jeho hmotnost. To se podařilo a vůz je nyní lehčí o nezanedbatelných 80 kilogramů. Takové odlehčení samozřejmě znamená vyšší dojezd, který je nyní stanoven na 228 km. To je oproti dosud slibovaným 170 km značné zlepšení, ale je otázkou, jak se to projeví v reálných podmínkách. Napomoci by však měl také nižší odběr palubních spotřebičů, na kterém u Nissanu taktéž zapracovali.

Motor se také zmenšil, díky čemuž mohly být pod přední kapotu přeneseny některé komponenty nutné pro nabíjení. Tím se znatelně zvětšil kufr, z 330 litrů se zvětšil na 370. 

Nissan také snížil cenu Leafu, avšak za cenu odebrání několika prvků výbavy. Vytvořila se tak nová základní výbava, která neobsahuje například navigaci a některé další luxusnější prvky.

Zvenčí půjde nový Leaf rozeznat jen těžko. Kromě tří nových barev se změnil jen design kol a velmi znalé oko možné rozezná pozměněný vzhled světem pro denní svícení a mlhovek.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.