Postupné představování třetí generace modelu Octavia pokračuje. Automobilka připravila video, ukazující vznik designu nového modelu.
Design nového modelu není, díky různým špionážním fotografiím, žádným překvapením. Nová Octavia dostala podstatně ostřejší rysy a vzhledově tak pokračuje v novém designovém stylu, který začal s modelem Rapid.
Třetí Octavia bude postavena na nové modulární platformě MQB a ve srovnání s aktuální generací, by měla nárůst do všech směrů. V motorové nabídce se dočkáme nové generace čtyřválce 1,4 TSI, který disponuje technologií deaktivace válců, díky čemu by měl dosahovat nízké spotřeby. I přes jeho nesporné kvality bude prodejním leaderem s největší pravděpodobností motorizace 1,6 TDI. Na vrcholu nabídky by měla být verze RS, která dostane stejný dvoulitr TSI jako nadcházející generace modelu Golf GTI a můžeme tedy počítat s výkonem mimimálně 220 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.