Volkswagen vypouští svoji novou variantu malého modelu up! Bude se vyrábět s plynovým pohonem a v automobilce ji říkají eco up!
Volkswagen up! v plynové verzi byl očekáván od samého počátku prodejů vozu. Tato varianta je nejen ekologická, ale především ekonomická a to i v našich poměrech. Spotřeba při zapojení plynového pohonu je příjemných 2,9 kg CNG na 100 kilometrů. Cena jednoho kilogramu plynu se přitom v současné době pohybuje kolem 25 korun. Ujetí 100 kilometrů by tak mohlo vyjít jen asi na 72 korun.
Oproti tomu srovnatelný benzínový up! si řekne o 4,5 l/100 km, přičemž cena benzínu je v současné době kolem 26 korun za litru. Ujetí jednoho sta kilometrů tak vychází asi na 162 korun. Rozdíl je tedy věru nemalý.
Pod kapotou malého vozu se nacházejí tři nádrže. Dvě tlakové pojmou 11 kg zkapalněného plynu. Pro startování a případ nemožnosti natankovat plyn je připravena také desetilitrová nádrž na benzín.
O pohon se stará litrový motor o výkonu 68 koní. Ten dovede rozjet malý vůz až na 164 km/h, zrychlení z klidu na stovku trvá 16,9 sekundy.
Novinka jde nyní v Německu do prodeje za 12 950 eur, tedy asi 330 tisíc korun. Zda se objeví u nás, to nevíme, avšak s jistotou se zde objeví dvojče v podobě Škody Citigo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?