Volkswagen vypouští svoji novou variantu malého modelu up! Bude se vyrábět s plynovým pohonem a v automobilce ji říkají eco up!
Volkswagen up! v plynové verzi byl očekáván od samého počátku prodejů vozu. Tato varianta je nejen ekologická, ale především ekonomická a to i v našich poměrech. Spotřeba při zapojení plynového pohonu je příjemných 2,9 kg CNG na 100 kilometrů. Cena jednoho kilogramu plynu se přitom v současné době pohybuje kolem 25 korun. Ujetí 100 kilometrů by tak mohlo vyjít jen asi na 72 korun.
Oproti tomu srovnatelný benzínový up! si řekne o 4,5 l/100 km, přičemž cena benzínu je v současné době kolem 26 korun za litru. Ujetí jednoho sta kilometrů tak vychází asi na 162 korun. Rozdíl je tedy věru nemalý.
Pod kapotou malého vozu se nacházejí tři nádrže. Dvě tlakové pojmou 11 kg zkapalněného plynu. Pro startování a případ nemožnosti natankovat plyn je připravena také desetilitrová nádrž na benzín.
O pohon se stará litrový motor o výkonu 68 koní. Ten dovede rozjet malý vůz až na 164 km/h, zrychlení z klidu na stovku trvá 16,9 sekundy.
Novinka jde nyní v Německu do prodeje za 12 950 eur, tedy asi 330 tisíc korun. Zda se objeví u nás, to nevíme, avšak s jistotou se zde objeví dvojče v podobě Škody Citigo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?