Subaru se drží krátkého životního cyklu svých produktů a vypouští do světa novou generaci SUV Forester.
Subaru Forester je po patnácti letech výroby tradičním doplněním nabídky SUV na trhu. Se všemi vlastnostmi typickými pro Subaru, tedy symetrickým pohon všech kol a plochým motorem umístěným vepředu, snoubí praktickou karoserii, která snese jízdu v terénu. Vůz je sice primárně naladěn pro použití na silnici, ale praktické zkušenosti s minulými generacemi poukazují na to, že ani v terénních podmínkách se Forester neztratí.
Třetí generace využívá opět o něco ladnějších linií, které se více blíží aktuálním verzím Legacy a Imprezy. Z přední kapoty zmizela "kaplička", natolik typická pro přeplňované verze. Dostatek vzduchu je nyní přiváděn agresivními výřezy v nárazníku.
Americká verze dostane pod kapotu dva motory. Základem se stane čtyřválec o objemu 2,5 litru, který může být kombinován jak se šestirychlostním manuálem, tak i s předvodovkou s plynule měnitelným převodem typu CVT. Výkon je stanoven na 172 koní. Silnější dvoulitr s turbem dává výkon 252 koní a lze jej kombinovat jedině s převodovkou CVT.
Novinka je o 3,5 cm delší, rozvor se prodloužil o 2,5 cm, což by mělo napomoci k místu v interiéru. Samozřejmostí pro vůz tento třídy je možnost bohatého vybavení, které zahrnuje například zábavní systém Harman/Kardon s propojením s telefonem a navigací.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.