Přestože slavná italská automobilka Alfa Romeo neprožívá příliš šťastné období, tak její osobitý styl a krása stále inspirují mnohé designéry.
Italové Michele Di Mauro a Claudio Piccioli, designéři studia GetShaped zaměřili svou pozornost na klasický model Gulia Sprint GT. Inspirování jeho designem vytvořili koncept s názvem Gulia GT50, který představuje retro, ale zároveň moderní pojetí kupé italské automobilky.
Číslice 50 v názvu konceptu odkazuje na padesátileté výročí modelu Gulia Sprint GT.
Inspirace původním modelem Sprint GT je patrna na mnoha detailech vozu. Klasický profil kupé je u konceptů zvýrazněný ostře zaseknutými konci vozu. Příď vozu je nejvíce podobná svému předchůdci, přesto však působí moderním dojmem. Velké kulaté přední světlomety, známá maska značky Alfa Romeo ve tvaru štítu a podlouhlý chladící otvor v kapotě jsou jednoznačnými odkazy na krásné Bertoneho kupé.
Široké boky vozu se směrem dolů postupně zužují a vystupující kola tak pomáhají vytvářet dojem opravdu širokého vozu.
Tento dojem je pouze optický, protože koncept si zachovává kompaktní rozměry svého předchůdce. Vůz je dlouhý 4,05 m, široký 1,88 m, vysoký pouze 1,19 m a je postaven na podvozku s rozvorem 2,42 m.
Pokud by se koncept dostal do výroby, tak pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1750 TBi, z dílny automobilky Alfa Romeo, s nejvyšším výkonem 235 koní. S tímto výkonem by vůz měl, dle designerů, dosáhnout až 250 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.