Přestože slavná italská automobilka Alfa Romeo neprožívá příliš šťastné období, tak její osobitý styl a krása stále inspirují mnohé designéry.
Italové Michele Di Mauro a Claudio Piccioli, designéři studia GetShaped zaměřili svou pozornost na klasický model Gulia Sprint GT. Inspirování jeho designem vytvořili koncept s názvem Gulia GT50, který představuje retro, ale zároveň moderní pojetí kupé italské automobilky.
Číslice 50 v názvu konceptu odkazuje na padesátileté výročí modelu Gulia Sprint GT.
Inspirace původním modelem Sprint GT je patrna na mnoha detailech vozu. Klasický profil kupé je u konceptů zvýrazněný ostře zaseknutými konci vozu. Příď vozu je nejvíce podobná svému předchůdci, přesto však působí moderním dojmem. Velké kulaté přední světlomety, známá maska značky Alfa Romeo ve tvaru štítu a podlouhlý chladící otvor v kapotě jsou jednoznačnými odkazy na krásné Bertoneho kupé.
Široké boky vozu se směrem dolů postupně zužují a vystupující kola tak pomáhají vytvářet dojem opravdu širokého vozu.
Tento dojem je pouze optický, protože koncept si zachovává kompaktní rozměry svého předchůdce. Vůz je dlouhý 4,05 m, široký 1,88 m, vysoký pouze 1,19 m a je postaven na podvozku s rozvorem 2,42 m.
Pokud by se koncept dostal do výroby, tak pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1750 TBi, z dílny automobilky Alfa Romeo, s nejvyšším výkonem 235 koní. S tímto výkonem by vůz měl, dle designerů, dosáhnout až 250 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?