Přestože slavná italská automobilka Alfa Romeo neprožívá příliš šťastné období, tak její osobitý styl a krása stále inspirují mnohé designéry.
Italové Michele Di Mauro a Claudio Piccioli, designéři studia GetShaped zaměřili svou pozornost na klasický model Gulia Sprint GT. Inspirování jeho designem vytvořili koncept s názvem Gulia GT50, který představuje retro, ale zároveň moderní pojetí kupé italské automobilky.
Číslice 50 v názvu konceptu odkazuje na padesátileté výročí modelu Gulia Sprint GT.
Inspirace původním modelem Sprint GT je patrna na mnoha detailech vozu. Klasický profil kupé je u konceptů zvýrazněný ostře zaseknutými konci vozu. Příď vozu je nejvíce podobná svému předchůdci, přesto však působí moderním dojmem. Velké kulaté přední světlomety, známá maska značky Alfa Romeo ve tvaru štítu a podlouhlý chladící otvor v kapotě jsou jednoznačnými odkazy na krásné Bertoneho kupé.
Široké boky vozu se směrem dolů postupně zužují a vystupující kola tak pomáhají vytvářet dojem opravdu širokého vozu.
Tento dojem je pouze optický, protože koncept si zachovává kompaktní rozměry svého předchůdce. Vůz je dlouhý 4,05 m, široký 1,88 m, vysoký pouze 1,19 m a je postaven na podvozku s rozvorem 2,42 m.
Pokud by se koncept dostal do výroby, tak pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1750 TBi, z dílny automobilky Alfa Romeo, s nejvyšším výkonem 235 koní. S tímto výkonem by vůz měl, dle designerů, dosáhnout až 250 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?