Ačkoliv automobilky Subaru a Toyota svorně tvrdili, že modely BRZ, respektive GT-86 vyšší výkon nepotřebují, tak se zdá, že situace se brzy změní. Automobilky tak reagují na výtky zákazníků, že malé kupé by si zasloužilo vyšší výkon.
O možné silnější verzi plochého čtyřválce se spekuluje již delší dobu. Nyní se však konečně dostávají na světlo světa první informace o plánovaném výkonu a použitých systémech.
Upravený motor dostane jedno turbodmychadlo typu twin-scroll a nový systém přímého vstřikování paliva. Ten je vyvinutý přímo automobilkou Subaru a nahradí stávající systém vstřikování paliva, který dodala Toyota. Motor tak bude disponovat pouze přímým vstřikováním paliva, nikoliv kombinací přímého a nepřímého vstřiku, jak prosazuje Toyota.
Podle získaných informací by se měl sériový výkon motoru navýšit z aktuálních 200 koní na cca 280 koní a točivý moment z hodnoty 205 Nm na solidních 340 Nm. Vyšší výkon motoru by tak měl umlčet jednu z mála výtek, kterou na adresu modelu BRZ (respektive Toyota GT-86 a Scion FR-S) často slýcháme. Malé kupé by tak konečně mělo kromě skvělé ovladatelnosti nabídnout také odpovídající zátah a zrychlení.
Model BRZ Turbo by se měl na trh dostat v roce 2014. Ačkoliv to prozatím není potvrzeno, tak lze předpokládat, že se nový motor dostane i pod kapoty "sourozenců" ze stáje Toyoty a Scionu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?