Subaru BRZ Turbo - vyšší výkon už brzy

Pavel Dvořák, 26. října 2012, 09:18 Google+

Ačkoliv automobilky Subaru a Toyota svorně tvrdili, že modely BRZ, respektive GT-86 vyšší výkon nepotřebují, tak se zdá, že situace se brzy změní. Automobilky tak reagují na výtky zákazníků, že malé kupé by si zasloužilo vyšší výkon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BRZ

BRZ | foto: Subaru

Sdílejte článek

O možné silnější verzi plochého čtyřválce se spekuluje již delší dobu. Nyní se však konečně dostávají na světlo světa první informace o plánovaném výkonu a použitých systémech.

Upravený motor dostane jedno turbodmychadlo typu twin-scroll a nový systém přímého vstřikování paliva. Ten je vyvinutý přímo automobilkou Subaru a nahradí stávající systém vstřikování paliva, který dodala Toyota. Motor tak bude disponovat pouze přímým vstřikováním paliva, nikoliv kombinací přímého a nepřímého vstřiku, jak prosazuje Toyota.

Podle získaných informací by se měl sériový výkon motoru navýšit z aktuálních 200 koní na cca 280 koní a točivý moment z hodnoty 205 Nm na solidních 340 Nm. Vyšší výkon motoru by tak měl umlčet jednu z mála výtek, kterou na adresu modelu BRZ (respektive Toyota GT-86 a Scion FR-S) často slýcháme. Malé kupé by tak konečně mělo kromě skvělé ovladatelnosti nabídnout také odpovídající zátah a zrychlení.

Model BRZ Turbo by se měl na trh dostat v roce 2014. Ačkoliv to prozatím není potvrzeno, tak lze předpokládat, že se nový motor dostane i pod kapoty "sourozenců" ze stáje Toyoty a Scionu.

Vytisknout

Diskuze: Subaru BRZ Turbo - vyšší výkon už brzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky

Nestíháte? 3 užitečné rady, jak chytře přezout

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud