Fiat Panda 4x4 je tradičním dopravním prostředkem pro ty, kteří potřebují zdolávat nemalé terénní překážky, avšak nemohou či nechtějí mít klasický terénní vůz. Panda 4x4 tradičně disponuje překvapivými terénními schopnostmi.
Fiat Panda se prodával tři roky, když v roce 1983 přišla první varianta s pohonem všech kol. V této třídě se terénní varianta objevila vůbec poprvé a sklidila značný ohlas. Vždyť v Itálii je plno míst, kam není snadné vyjet s běžnou předokolkou a nejen tam.
Úspěšná první generace Pandy skončil na výrobních linkách po dlouhých 23 letech, ale když v roce 2003 přišla generace nová, bylo jasné, že zájem zákazníků si variantu 4x4 opět vydupe. A stalo se. Také druhá generace v terénu dokázala ukázat záda mnohým větším, statnějším čtyřkolkám. Nemá mnoho síly ani nájezdové úhly umožňující přejet i zeď, zato ale boduje lehkostí a obratností.
Třetí generace musela s variantou 4x4 samozřejmě přijít také. Podvozek ukrývá elektronicky rozpojitelný pohon všech kol s chytrou elektronikou, která posílá točivý moment právě na kola s nejvyšší trakcí. Jízdu v těžším terénu umožňuje krátká jednička, která částečně supluje redukční převodovku. Pod kapotou najdeme buď dvouválec 0,9 turbo, nebo diesel 1,3 Multijet.
Ne všichni zákazníci však potřebují pohon všech kol. Pro ty ostatní je tu varianta Trekking. V tomto případě nejde jen o vzhled drsňáka, jízdní vlastnosti v terénu jsou totiž vylepšeny použitím speciálního nastavení stabilizačního systému, který by se měl starat o optimální trakci v terénních podmínkách.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?