Fiat Panda 4x4 a Trekking - malí šplhouni na fotkách

Marek Litzman, 22. října 2012, 10:44 Google+

Fiat Panda 4x4 je tradičním dopravním prostředkem pro ty, kteří potřebují zdolávat nemalé terénní překážky, avšak nemohou či nechtějí mít klasický terénní vůz. Panda 4x4 tradičně disponuje překvapivými terénními schopnostmi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
fiat panda

fiat panda | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Fiat Panda se prodával tři roky, když v roce 1983 přišla první varianta s pohonem všech kol. V této třídě se terénní varianta objevila vůbec poprvé a sklidila značný ohlas. Vždyť v Itálii je plno míst, kam není snadné vyjet s běžnou předokolkou a nejen tam.

Úspěšná první generace Pandy skončil na výrobních linkách po dlouhých 23 letech, ale když v roce 2003 přišla generace nová, bylo jasné, že zájem zákazníků si variantu 4x4 opět vydupe. A stalo se. Také druhá generace v terénu dokázala ukázat záda mnohým větším, statnějším čtyřkolkám. Nemá mnoho síly ani nájezdové úhly umožňující přejet i zeď, zato ale boduje lehkostí a obratností. 

Třetí generace musela s variantou 4x4 samozřejmě přijít také. Podvozek ukrývá elektronicky rozpojitelný pohon všech kol s chytrou elektronikou, která posílá točivý moment právě na kola s nejvyšší trakcí. Jízdu v těžším terénu umožňuje krátká jednička, která částečně supluje redukční převodovku. Pod kapotou najdeme buď dvouválec 0,9 turbo, nebo diesel 1,3 Multijet.

Ne všichni zákazníci však potřebují pohon všech kol. Pro ty ostatní je tu varianta Trekking. V tomto případě nejde jen o vzhled drsňáka, jízdní vlastnosti v terénu jsou totiž vylepšeny použitím speciálního nastavení stabilizačního systému, který by se měl starat o optimální trakci v terénních podmínkách.

 

Vytisknout

Diskuze: Fiat Panda 4x4 a Trekking - malí šplhouni na fotkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda

Nová Škoda Octavia jde do výroby již v listopadu, představí se již brzy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud