Fiat Panda 4x4 je tradičním dopravním prostředkem pro ty, kteří potřebují zdolávat nemalé terénní překážky, avšak nemohou či nechtějí mít klasický terénní vůz. Panda 4x4 tradičně disponuje překvapivými terénními schopnostmi.
Fiat Panda se prodával tři roky, když v roce 1983 přišla první varianta s pohonem všech kol. V této třídě se terénní varianta objevila vůbec poprvé a sklidila značný ohlas. Vždyť v Itálii je plno míst, kam není snadné vyjet s běžnou předokolkou a nejen tam.
Úspěšná první generace Pandy skončil na výrobních linkách po dlouhých 23 letech, ale když v roce 2003 přišla generace nová, bylo jasné, že zájem zákazníků si variantu 4x4 opět vydupe. A stalo se. Také druhá generace v terénu dokázala ukázat záda mnohým větším, statnějším čtyřkolkám. Nemá mnoho síly ani nájezdové úhly umožňující přejet i zeď, zato ale boduje lehkostí a obratností.
Třetí generace musela s variantou 4x4 samozřejmě přijít také. Podvozek ukrývá elektronicky rozpojitelný pohon všech kol s chytrou elektronikou, která posílá točivý moment právě na kola s nejvyšší trakcí. Jízdu v těžším terénu umožňuje krátká jednička, která částečně supluje redukční převodovku. Pod kapotou najdeme buď dvouválec 0,9 turbo, nebo diesel 1,3 Multijet.
Ne všichni zákazníci však potřebují pohon všech kol. Pro ty ostatní je tu varianta Trekking. V tomto případě nejde jen o vzhled drsňáka, jízdní vlastnosti v terénu jsou totiž vylepšeny použitím speciálního nastavení stabilizačního systému, který by se měl starat o optimální trakci v terénních podmínkách.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?