Automobilka BMW připravila limitovanou edici modelu X6 a řady 6. Edice s názvem Individual Performance Edition bude v případě modleu X6 čítat 100 kusů rozdělelných mezi verze xDrive35i a xDrive50i. Řada šest dostane edici s názvem Frozen Silver a všech 55 kusů dostane karoserii typu kupé. Obě limitované edice by se na trh měly dostat začátkem příštího roku.
Obě verze crossoveru X6 disponují větším výkonem díky paketu M Performance. Model X6 xDrive35i, s řadovým třílitrovým šestiválcem pod kapotou, nyní disponuje nejvyšším výkonem 320 koní a 450 Nm. Šestiválec na rozdíl od starších verzí využívá pouze jedno turbodmychadlo, ovšem s technologií Twinscroll. Dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec modelu X6 xDrive50i byl posílen na 450 koní a točivým momentem masivních 650 Nm.
Paket individual kombinuje speciální lak Pearl Silver, 20-ti palcová kola a černé koncovky výfuku. V interiéru jsou nové sportovní sedačky čalouněné v kombinaci černé Alcantary a kůže doplněné oranžovým kontrastním prošívání, které je dále použito na palubní desce a podlaze.
Dekory na palubní desce a středová konzole jsou provedeny v kůži, která imituje strukturu karbonových vláken. Vůz dále obsahuje doplňky jako jsou zimní paket, automatické dovírání dveří, satelitní rádio, nebo možnost volby pětimístné verze. Model X6 xDrive50i dostane také přední LED světlomety a zvukovou aparaturu Premium Sound Package.
Kupé řady 6 bude ve speciální edici nabízeno pouze s motorem 50i, disponujícím 407 koní. Řada 6 bohužel paket M Performance nedostala, nicméně i tak je výkon motoru více, než dostatečný. V nabídce bude verze s pohonem zadních kol 650i tak i s pohonem všech kol 650i xDrive.
Speciální edice se na voze projevuje pouze z hlediska designu. Vůz dostal nový speciální lak Frozen Silver se kterým kontrastují černě lakované kryty zrcátek a zadní difusor.
Vůz stojí na nových, dvoubarevných, 20-ti palcových ráfcích z nabídky M Performance a paketem M sport, který obsahuje agresivnější nárazníky a prahy, nový kožený volant, černé koncovky výfuku, které zakončují sportovní výfukovou soustavu a černé brzdové třmeny.
Stejně jako v modelu X6 je i zde použita kombinace Alcantary a kůže, ale dekory jsou tentokrát provedeny ze dřeva v barvě Gray Popular. Příjemnou atmosféru zajišťují například vyhřívaná a ovětrávaná sedadla, kůži čalouněná palubní deska, head-up display, elektricky dovírané dveře, nebo elektricky ovládaná zadní roletka.
Verze s pohonem všech kol je navíc doplněna o zimní paket, vyhřívaný volant a vak na lyže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.