Použié lisovací a odlévací formy odkládají automobilky jen velmi nerady. Také Citroën se rozhodl je recyklovat a použít v Číně.
Přestože úroveň čínského trhu roste raketovým tempem, stále jsou tamní zákazníci o něco tolerantnější k řešením, která již nejsou na technologické špičce. Toho tentokrát využívá Citroën.
Starý Citroën C4 se v Evropě setkal s nemalým úspěchem a znají ho již i zákazníci v Číně a to v podobě sedanu C-Quatre. Nyní se objevuje také hatchback, ve však ledajaký. Od evropské varianty se liší zejména oplastováním, které má být určeno do lehčího terénu. Poměrně výrazně změněná je také přední maska, která je modernější a více se blíží aktuální produkci značky v Evropě. Z bočního pohledu a především vzadu již jednoznačně rozeznáváme kontury, které automobilka udělila svému modelu C4 první generace.
Interiér oproti tomu přímo vychází ze staré C4 včetně kontroverzního volantu s pevným středem. Jisté odlišnosti nicméně nacházíme také zde. Čínský zákazník má totiž rád techniku.
Pod kapotou nalezneme motor o objemu 1,6 litru a výkonu 109 koní. Mimo pětistupňové manuální převodovky bude k dispozici čtyřstupňový automat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.