Většině z nás nejde kombinace "sportovní" a "pick-up" příliš dohromady. Britský designer Daniel Pearson má na věc jiný názor.
Evropané vnímaji pick-upy jako čistě užitkové vozidla. Jejich obliba na sterém kontinentu je navíc, ve srovnání s Amerikou a Austrálií, minimální. Právě australané začali spojovat zdánlivě nespojitelné a vytvořili první "sportovní" pick-upy.
Už v roce 1930 vytvořila autsralská divize Fordu první generaci vozu, kerý se dnes prodává pod názvem Holden Ute. Pro nás je však mnohem známější kultovní americký "sportovní" pick-up Chevrolet El Camino.
Daniel Pearson, student třetího ročníku designové školy vytvořil koncept s názvem Honda Sport Ute. Dvousedadlový vůz je dlouhý 4,7 metru a je posazen na podvozku s rozvorem 3,025 metru. Z designového hlediska je vůz parafrází (a z boku spíše parodií) na model NSX.
Sám Pearson o konceptu říká:
Můj koncept přináší sportovní vůz a zároveň praktický pick-up v jednom kompletním balení. Sám vlastním dvousedadlový sportovní vůz a proto vím, jak frustrující může někdy být, když potřebujete využít jeho praktickou část. Můj koncept spojuje výhody sportovího vozu a praktičností pick-upu, čímž spojuje to dobré z oubou světů.
Velký ložný prostor je zakončený spojlerem, který zajišťuje dostatek přítlaku na zadní poháněnou nápravu a zárovň zdůrazňuje sportovní zaměření vozu. Pod kapotou je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový VTEC motor. Jeho výkonová charakteristika má tři různé nastavení, mezi kterými může být kdykoliv přepínáno. V nastavení pro nejvyšší výkon dosahuje motor rovný 300 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?