Honda Sports Ute - tohle by v Evropě neprošlo

Pavel Dvořák, 7. října 2012, 12:57 Google+

Většině z nás nejde kombinace "sportovní" a "pick-up" příliš dohromady. Britský designer Daniel Pearson má na věc jiný názor.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sport Ute

Sport Ute | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

 

Evropané vnímaji pick-upy jako čistě užitkové vozidla. Jejich obliba na sterém kontinentu je navíc, ve srovnání s Amerikou a Austrálií, minimální. Právě australané začali spojovat zdánlivě nespojitelné a vytvořili první "sportovní" pick-upy.

 

Už v roce 1930 vytvořila autsralská divize Fordu první generaci vozu, kerý se dnes prodává pod názvem Holden Ute. Pro nás je však mnohem známější kultovní americký "sportovní" pick-up Chevrolet El Camino. 

 

Daniel Pearson, student třetího ročníku designové školy vytvořil koncept s názvem Honda Sport Ute. Dvousedadlový vůz je dlouhý 4,7 metru a je posazen na podvozku s rozvorem 3,025 metru. Z designového hlediska je vůz parafrází (a z boku spíše parodií) na model NSX.

Sám Pearson o konceptu říká:

Můj koncept přináší sportovní vůz a zároveň praktický pick-up v jednom kompletním balení. Sám vlastním dvousedadlový sportovní vůz a proto vím, jak frustrující může někdy být, když potřebujete využít jeho praktickou část. Můj koncept spojuje výhody sportovího vozu a praktičností pick-upu, čímž spojuje to dobré z oubou světů.

Velký ložný prostor je zakončený spojlerem, který zajišťuje dostatek přítlaku na zadní poháněnou nápravu a zárovň zdůrazňuje sportovní zaměření vozu. Pod kapotou je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový VTEC motor. Jeho výkonová charakteristika má tři různé nastavení, mezi kterými může být kdykoliv přepínáno. V nastavení pro nejvyšší výkon dosahuje motor rovný 300 koní.  

 

 

Vytisknout

Diskuze: Honda Sports Ute - tohle by v Evropě neprošlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle Cabriolet oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud