Většině z nás nejde kombinace "sportovní" a "pick-up" příliš dohromady. Britský designer Daniel Pearson má na věc jiný názor.
Evropané vnímaji pick-upy jako čistě užitkové vozidla. Jejich obliba na sterém kontinentu je navíc, ve srovnání s Amerikou a Austrálií, minimální. Právě australané začali spojovat zdánlivě nespojitelné a vytvořili první "sportovní" pick-upy.
Už v roce 1930 vytvořila autsralská divize Fordu první generaci vozu, kerý se dnes prodává pod názvem Holden Ute. Pro nás je však mnohem známější kultovní americký "sportovní" pick-up Chevrolet El Camino.
Daniel Pearson, student třetího ročníku designové školy vytvořil koncept s názvem Honda Sport Ute. Dvousedadlový vůz je dlouhý 4,7 metru a je posazen na podvozku s rozvorem 3,025 metru. Z designového hlediska je vůz parafrází (a z boku spíše parodií) na model NSX.
Sám Pearson o konceptu říká:
Můj koncept přináší sportovní vůz a zároveň praktický pick-up v jednom kompletním balení. Sám vlastním dvousedadlový sportovní vůz a proto vím, jak frustrující může někdy být, když potřebujete využít jeho praktickou část. Můj koncept spojuje výhody sportovího vozu a praktičností pick-upu, čímž spojuje to dobré z oubou světů.
Velký ložný prostor je zakončený spojlerem, který zajišťuje dostatek přítlaku na zadní poháněnou nápravu a zárovň zdůrazňuje sportovní zaměření vozu. Pod kapotou je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový VTEC motor. Jeho výkonová charakteristika má tři různé nastavení, mezi kterými může být kdykoliv přepínáno. V nastavení pro nejvyšší výkon dosahuje motor rovný 300 koní.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?