Lexus předvádí další variaci na téma velkého kupé. Nejde jen o přebarvený koncept z New Yorku, ale o opravdovou inovaci.
Kupé s délkou 466 centimetrů by mohlo být nejen předobrazem nové modelové řady, ale téměř jistě je ukázkou nového sednu IS. Právě na něm by se měly objevit designové prvky z tohoto konceptu.
Pod kapotou najdeme dva motory, jedním je spalovací motor o objemu 2,5 litru. Samozřejmostí dneška je přímý vstřik, zajímavosti je použití Atkinsonova cyklu. Ten pracuje s pozměněným časováním ventilů než u běžného motoru a dosahuje tak vyšší účinnosti. Druhý motor je elektrický a je napájen z Ni-MH baterií. Výkony nebyly zveřejněny, avšak je známo, že po určitou dobu dokáže vůz jet čistě na baterie. Poháněna jsou zadní kola.
Vůz je lakován barvou pojmenovanou "tekutý titan", která je opravdu efektní.
Interiér již po stránce tvarů vypadá velmi hotově, avšak rozměrné displeje uprostřed přístrojové desky budu jistě nahrazeny standardními panely. Přesto lze z takto představeného vzhledu získat poměrně jasný obrázek o budoucích interiérech Lexusu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.