Tuzemská automobilka Škoda začala přijímat objednávky na nový model Rapid. Nejlevnější verzi seženete za 289 900 Kč, kdy pod kapotou najdete tříválec 1,2 MPI s výkonem 55 kW. Oficiální prodej modelu bude zahájen 20. října.
Rapid bude nabízen ve třech stupních výbavy - Active, Ambition a Elegance.Standardní výbava Active je poměrně chudá, naleznete v ní šest airbagů, centrální zamykání (bohužel bez dálkového ovládání), přípravu na autorádio, 4 reproduktory a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Vůz je postaven na plechových kolech o průměru 14 palců a jeho vnější vzhled opticky kazí nelakovaná zrcátka a kliky dveří.Příplatek za metalickou barvu je 11 000 Kč, za zadní stěrač 2 700 Kč a za plnohodnotné rezervní kolo 1 200 Kč.Pod kapotou vozu se může objevit jeden ze čtyř benzínových, případně naftový motor. Základní motorizaci je tříválec 1,2 MPI (automobilka použila staronový název MPI, ačkoliv se jedná o upravený motor 1,2 HTP). Nejvyšší výkon tříválce je 55 kW. Nejlevnější verze s tříválcovým motorem bude stát 289 900 Kč.Druhým motorem je čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 63 kW a točivým momentem 160 Nm dostupným již mezi 1500 a 3500 otáčkami. Vzhledem k malému příplatku, pouze 10 000 Kč ve srovnání s tříválcovou verzí se tento motor jeví jako jasný favorit prodejních čísel. Malý čtyřválec je mnohem pružnější, kultivovanější a dokonce úspornější než tříválec a proto je ve srovnání s ním jednoznačnou volbou.Další možností je silnější verze 1,2 TSI s výkonem 77 kW. Ta posunuje základní ceníkovou cenu na hodnotu 324 900 Kč. Příplatek 25 tisíc za čtrnáct koní výkonu navíc, ve srovnání se slabší verzí 1,2 TSI je poměrně značný.Vrcholnou motorizací je čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 90 kW, který je však možné kombinovat pouze s automatickou převodovkou a výbavami Ambition nebo Elegance. Cena takto vybaveného vozu činí 424 900 Kč, respektive 459 900 Kč. Druhu jmenovaná verze je zároveň nejdražším ceníkovým modelem. Pro zájemce o naftový motor je k dispozici jediný a to konkrétně 1,6 TDI s výkonem 77 kW. Jeho ceníková cena ve výbavě aktiv činí 384 900 Kč.Jak již bylo zmíněno, tak nejlepší poměr ceny a nabízených vlastností má slabší verze motoru 1,2 TSI. Zda to tak budou vidět i zákazníci ukáží až budoucí prodejní čísla modelu. V každém případě automobilka do nového modelu, zapadajícího mezi Fabii a Octavii vkládá velké prodejné naděje a doufá, že pomůže oživení jejich prodejů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.