Jedním z nejzajímavějších vozů na výstavní ploše automobilky Porsche je bezesporu koncept Panamera Sport Turismo. Hybridní vůz by měl ukázat jakým, směrem se chce v budoucnu automobilka posunout.
Konceptem Panamera Sport Turismo chce automobilka ukázat nový designový jazyk značky a zároveň nastínit možná vzhled "kombi" verze modelu Panamera. Na základě reakcí na novou karosářskou verzi vozu se pak Porsche rozhodne, zda dotáhne Panameru kombi do výroby.Super Turismo je dlouhé 4,95 m, široké 1,99 m a vysoké 1,4 m. Vůz je tak o 20 mm kratší, 61 mm širší a 17 mm nižší než model Panamera.Designově lze koncept označit jako agresivnější, ale zároveň více uhlazenou Panameru. Vhledem k různorodým názorům na design aktuální Panamery je pravděpodobné, že pokud bude koncept Sport Turismo kladně přijat, tak se některé prvky určitě objeví na faceliftované Panameře.Interiér vozu je po stránce designu pojat velice futuristicky. Jednoduché tvary jsou doplněny výraznými barvami a množstvím moderních ovládacích prvků. Interiér je navržen pro čtyři pasažéry, kteří jsou mezi sebou odděleni širokou středovou konzolí.Pohonná soustava se skládá z třílitrového vidlicového šestiválce s výkonem 333 koní a nového elektrického motoru s výkonem 95 koní. Celkový výkon hybridní soustavy taj činí 416 koní. Základní komponenty soustavy získal koncept z aktuálních modelů Panamera S Hybrid a Cayenne S Hybrid.Lithium-iontové baterie jsou uloženy pod podlahou kufru. Automobilky tvrdí, že mohou být plně nabity již za 2,5 hodiny. Vůz by měl v elektrickém režimu dosáhnout maximální rychlosti až 130 km/h a urazit vzdálenost 30kvm.S využitím elektrické energie z baterií by měl koncept dosahovat spotřeby pod 3,5l/100km a emisí pod 82 g/km.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.