Jedním z nejzajímavějších vozů na výstavní ploše automobilky Porsche je bezesporu koncept Panamera Sport Turismo. Hybridní vůz by měl ukázat jakým, směrem se chce v budoucnu automobilka posunout.
Konceptem Panamera Sport Turismo chce automobilka ukázat nový designový jazyk značky a zároveň nastínit možná vzhled "kombi" verze modelu Panamera. Na základě reakcí na novou karosářskou verzi vozu se pak Porsche rozhodne, zda dotáhne Panameru kombi do výroby.Super Turismo je dlouhé 4,95 m, široké 1,99 m a vysoké 1,4 m. Vůz je tak o 20 mm kratší, 61 mm širší a 17 mm nižší než model Panamera.Designově lze koncept označit jako agresivnější, ale zároveň více uhlazenou Panameru. Vhledem k různorodým názorům na design aktuální Panamery je pravděpodobné, že pokud bude koncept Sport Turismo kladně přijat, tak se některé prvky určitě objeví na faceliftované Panameře.Interiér vozu je po stránce designu pojat velice futuristicky. Jednoduché tvary jsou doplněny výraznými barvami a množstvím moderních ovládacích prvků. Interiér je navržen pro čtyři pasažéry, kteří jsou mezi sebou odděleni širokou středovou konzolí.Pohonná soustava se skládá z třílitrového vidlicového šestiválce s výkonem 333 koní a nového elektrického motoru s výkonem 95 koní. Celkový výkon hybridní soustavy taj činí 416 koní. Základní komponenty soustavy získal koncept z aktuálních modelů Panamera S Hybrid a Cayenne S Hybrid.Lithium-iontové baterie jsou uloženy pod podlahou kufru. Automobilky tvrdí, že mohou být plně nabity již za 2,5 hodiny. Vůz by měl v elektrickém režimu dosáhnout maximální rychlosti až 130 km/h a urazit vzdálenost 30kvm.S využitím elektrické energie z baterií by měl koncept dosahovat spotřeby pod 3,5l/100km a emisí pod 82 g/km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.