Jedním z nejzajímavějších vozů na výstavní ploše automobilky Porsche je bezesporu koncept Panamera Sport Turismo. Hybridní vůz by měl ukázat jakým, směrem se chce v budoucnu automobilka posunout.
Konceptem Panamera Sport Turismo chce automobilka ukázat nový designový jazyk značky a zároveň nastínit možná vzhled "kombi" verze modelu Panamera. Na základě reakcí na novou karosářskou verzi vozu se pak Porsche rozhodne, zda dotáhne Panameru kombi do výroby.Super Turismo je dlouhé 4,95 m, široké 1,99 m a vysoké 1,4 m. Vůz je tak o 20 mm kratší, 61 mm širší a 17 mm nižší než model Panamera.Designově lze koncept označit jako agresivnější, ale zároveň více uhlazenou Panameru. Vhledem k různorodým názorům na design aktuální Panamery je pravděpodobné, že pokud bude koncept Sport Turismo kladně přijat, tak se některé prvky určitě objeví na faceliftované Panameře.Interiér vozu je po stránce designu pojat velice futuristicky. Jednoduché tvary jsou doplněny výraznými barvami a množstvím moderních ovládacích prvků. Interiér je navržen pro čtyři pasažéry, kteří jsou mezi sebou odděleni širokou středovou konzolí.Pohonná soustava se skládá z třílitrového vidlicového šestiválce s výkonem 333 koní a nového elektrického motoru s výkonem 95 koní. Celkový výkon hybridní soustavy taj činí 416 koní. Základní komponenty soustavy získal koncept z aktuálních modelů Panamera S Hybrid a Cayenne S Hybrid.Lithium-iontové baterie jsou uloženy pod podlahou kufru. Automobilky tvrdí, že mohou být plně nabity již za 2,5 hodiny. Vůz by měl v elektrickém režimu dosáhnout maximální rychlosti až 130 km/h a urazit vzdálenost 30kvm.S využitím elektrické energie z baterií by měl koncept dosahovat spotřeby pod 3,5l/100km a emisí pod 82 g/km.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.