Ačkoliv se vozy automobilky Daihatsu na náš trh oficiálně nedováží, tak její produce stojí za pozornost.
Při vyslovení jména japonské automobilky se většině z nás vybaví malé modely jako je Cuore. Právě malými "autíčky" je Daihatsu známé. Hlavním lákadlem stánku automobilky na 20. Indonézské mezinárodní výstavě, pořádané v Jakartě od 20. do 30. září, jsou studie dvou roadsterů se jmény D-X a D-R.
Oba malé roadstery zapadají do kategorie tzv. Kei Cars - kategorie miniaturních vozů určených pro Japonský trh. Tomu odpovídá také motor, který je uložený pod krátkou přední kapotou. Maličký vůz pohání podobně miniaturní dvouválec s objemem 660 kubických centimetrů, což je limit, který je v současné době stanoven pro kategorii Kei Cars. Benzínový motorek je vybaven přmým vstřikovýním paliva a je přeplňován turbodmychadlem. Nejvyšší výkon motoru je 64 koní při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment je 107 Nm při 3600 ot./min. Za zmínku stojí také nízká váha motoru, která je pouze 68 kg.
Interiér vozů je na poměry malých automobilů až nečekaně kvalitní. Kombinace kůže a hliníku vytváří dojem mnohem dražšího vozu.
Model D-R je zaměřen více na styl a eleganci, zatímco D-X je více o agresivitě a spotovním výrazu. Daihatsu tvrdí, že oba vozy jsou postaveny na univerzální platformě, která umožní vytvářet na jednom základě dva designově odlišné vozy. Jednotlivé díly karoserie by šlo lehce předělat na druhý vůz, bez jakýchkoliv dodatečných úprav.
Automobilka bohužel prozatím nemá v plánu vyrábět any jeden z modelů řady D.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.