Ačkoliv se vozy automobilky Daihatsu na náš trh oficiálně nedováží, tak její produce stojí za pozornost.
Při vyslovení jména japonské automobilky se většině z nás vybaví malé modely jako je Cuore. Právě malými "autíčky" je Daihatsu známé. Hlavním lákadlem stánku automobilky na 20. Indonézské mezinárodní výstavě, pořádané v Jakartě od 20. do 30. září, jsou studie dvou roadsterů se jmény D-X a D-R.
Oba malé roadstery zapadají do kategorie tzv. Kei Cars - kategorie miniaturních vozů určených pro Japonský trh. Tomu odpovídá také motor, který je uložený pod krátkou přední kapotou. Maličký vůz pohání podobně miniaturní dvouválec s objemem 660 kubických centimetrů, což je limit, který je v současné době stanoven pro kategorii Kei Cars. Benzínový motorek je vybaven přmým vstřikovýním paliva a je přeplňován turbodmychadlem. Nejvyšší výkon motoru je 64 koní při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment je 107 Nm při 3600 ot./min. Za zmínku stojí také nízká váha motoru, která je pouze 68 kg.
Interiér vozů je na poměry malých automobilů až nečekaně kvalitní. Kombinace kůže a hliníku vytváří dojem mnohem dražšího vozu.
Model D-R je zaměřen více na styl a eleganci, zatímco D-X je více o agresivitě a spotovním výrazu. Daihatsu tvrdí, že oba vozy jsou postaveny na univerzální platformě, která umožní vytvářet na jednom základě dva designově odlišné vozy. Jednotlivé díly karoserie by šlo lehce předělat na druhý vůz, bez jakýchkoliv dodatečných úprav.
Automobilka bohužel prozatím nemá v plánu vyrábět any jeden z modelů řady D.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?