Daihatsu D-R a D-X - kapesní kabriolety

Pavel Dvořák, 20. září 2012, 19:07 Google+

Ačkoliv se vozy automobilky Daihatsu na náš trh oficiálně nedováží, tak její produce stojí za pozornost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
d-r

d-r | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

 

Při vyslovení jména japonské automobilky se většině z nás vybaví malé modely jako je Cuore. Právě malými "autíčky" je Daihatsu známé. Hlavním lákadlem stánku automobilky na 20. Indonézské mezinárodní výstavě, pořádané v Jakartě od 20. do 30. září, jsou studie dvou roadsterů se jmény D-X a D-R.

 

Oba malé roadstery zapadají do kategorie tzv. Kei Cars - kategorie miniaturních vozů určených pro Japonský trh. Tomu odpovídá také motor, který je uložený pod krátkou přední kapotou. Maličký vůz pohání podobně miniaturní dvouválec s objemem 660 kubických centimetrů, což je limit, který je v současné době stanoven pro kategorii Kei Cars. Benzínový motorek je vybaven přmým vstřikovýním paliva a je přeplňován turbodmychadlem. Nejvyšší výkon motoru je 64 koní při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment je 107 Nm při 3600 ot./min. Za zmínku stojí také nízká váha motoru, která je pouze 68 kg. 

 

Interiér vozů je na poměry malých automobilů až nečekaně kvalitní. Kombinace kůže a hliníku vytváří dojem mnohem dražšího vozu.

Model D-R je zaměřen více na styl a eleganci, zatímco D-X je více o agresivitě a spotovním výrazu. Daihatsu tvrdí, že oba vozy jsou postaveny na univerzální platformě, která umožní vytvářet na jednom základě dva designově odlišné vozy. Jednotlivé díly karoserie by šlo lehce předělat na druhý vůz, bez jakýchkoliv dodatečných úprav.

Automobilka bohužel prozatím nemá v plánu vyrábět any jeden z modelů řady D.

 

Vytisknout

Diskuze: Daihatsu D-R a D-X - kapesní kabriolety

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

F-type

Jaguar F-Type - první oficiální fotografie?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud