McLaren kdysi vyrobil nejrychlejší vůz planety. S těmi současnými se mu už soupeřit nechce - alespoň tedy na rovince ne.
McLaren MP4-12C je v reálných podmínkách jedním z nejrychlejších vozů. Prověřilo to již mnoho testů, avšak v hierarchii sportovních vozů nestojí tento supersport dostatečně vysoko. Nad ním trůní ještě kategorie hypersportů. I do těch by se McLaren chtěl podívat.
Budoucí McLaren P1 nemá žádné menší ambice, než být jedním z nejlepších sportovních vozů planety. Byl jím již starší McLaren F1, který byl ve své době nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. Ambici na nejvyšší možnou rychlost v přímce však P1 nemá. Tedy samozřejmě, pomalý nebude. Očekávaná maximální rychlost se však zastaví pod číslicí 400, takže na rekordy Bugatti Veyron nedosáhne.
Prioritou byla reálná rychlost na silnici i na okruhu. Zde si nekladou ve vývojovém centru žádné nižší cíle, než postavit nejrychlejší vůz na světě pro reálný provoz. Tato veličina se docela těžko měří, avšak zní zajímavěji.
Pod kapotou by se měl o dostatečnou rychlost postarat osmiválec o objemu 3,8 litru z menšího MP4-12C. jeho výkon by však měl být naladěn někam k hranici osmi set koní. To však není všechno, další sílu by měl přidat lehký hybridní systém podobný tomu, který je používán ve Formuli 1.
S vysokým výkonem se má snoubit velmi nízká hmotnost. Ručička na váze by neměla přesáhnout 1300 kilo.
Představený stroj je zatím konceptem. Sériová verze by se ještě měla dočkat některých úprav. Vyrobeno by mělo být jen několik set kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.