McLaren kdysi vyrobil nejrychlejší vůz planety. S těmi současnými se mu už soupeřit nechce - alespoň tedy na rovince ne.
McLaren MP4-12C je v reálných podmínkách jedním z nejrychlejších vozů. Prověřilo to již mnoho testů, avšak v hierarchii sportovních vozů nestojí tento supersport dostatečně vysoko. Nad ním trůní ještě kategorie hypersportů. I do těch by se McLaren chtěl podívat.
Budoucí McLaren P1 nemá žádné menší ambice, než být jedním z nejlepších sportovních vozů planety. Byl jím již starší McLaren F1, který byl ve své době nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. Ambici na nejvyšší možnou rychlost v přímce však P1 nemá. Tedy samozřejmě, pomalý nebude. Očekávaná maximální rychlost se však zastaví pod číslicí 400, takže na rekordy Bugatti Veyron nedosáhne.
Prioritou byla reálná rychlost na silnici i na okruhu. Zde si nekladou ve vývojovém centru žádné nižší cíle, než postavit nejrychlejší vůz na světě pro reálný provoz. Tato veličina se docela těžko měří, avšak zní zajímavěji.
Pod kapotou by se měl o dostatečnou rychlost postarat osmiválec o objemu 3,8 litru z menšího MP4-12C. jeho výkon by však měl být naladěn někam k hranici osmi set koní. To však není všechno, další sílu by měl přidat lehký hybridní systém podobný tomu, který je používán ve Formuli 1.
S vysokým výkonem se má snoubit velmi nízká hmotnost. Ručička na váze by neměla přesáhnout 1300 kilo.
Představený stroj je zatím konceptem. Sériová verze by se ještě měla dočkat některých úprav. Vyrobeno by mělo být jen několik set kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.