McLaren kdysi vyrobil nejrychlejší vůz planety. S těmi současnými se mu už soupeřit nechce - alespoň tedy na rovince ne.
McLaren MP4-12C je v reálných podmínkách jedním z nejrychlejších vozů. Prověřilo to již mnoho testů, avšak v hierarchii sportovních vozů nestojí tento supersport dostatečně vysoko. Nad ním trůní ještě kategorie hypersportů. I do těch by se McLaren chtěl podívat.
Budoucí McLaren P1 nemá žádné menší ambice, než být jedním z nejlepších sportovních vozů planety. Byl jím již starší McLaren F1, který byl ve své době nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. Ambici na nejvyšší možnou rychlost v přímce však P1 nemá. Tedy samozřejmě, pomalý nebude. Očekávaná maximální rychlost se však zastaví pod číslicí 400, takže na rekordy Bugatti Veyron nedosáhne.
Prioritou byla reálná rychlost na silnici i na okruhu. Zde si nekladou ve vývojovém centru žádné nižší cíle, než postavit nejrychlejší vůz na světě pro reálný provoz. Tato veličina se docela těžko měří, avšak zní zajímavěji.
Pod kapotou by se měl o dostatečnou rychlost postarat osmiválec o objemu 3,8 litru z menšího MP4-12C. jeho výkon by však měl být naladěn někam k hranici osmi set koní. To však není všechno, další sílu by měl přidat lehký hybridní systém podobný tomu, který je používán ve Formuli 1.
S vysokým výkonem se má snoubit velmi nízká hmotnost. Ručička na váze by neměla přesáhnout 1300 kilo.
Představený stroj je zatím konceptem. Sériová verze by se ještě měla dočkat některých úprav. Vyrobeno by mělo být jen několik set kusů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?