Volkswagen Golf je jedním z nejprodávanějších vozů historie a každé jeho nová generace je očekávána s jistým napětí. Co přinese ta sedmá?
Když na místo legendárního Volkswagenu Type 1 (Brouku) přišel hatchback navržený Giorgettem Giugiarem, mnoho lidí mu nevěřilo. Golf však překonal všechna očekávání a nyní jde o jeden z nejprodávanějších vozů světa.
Sedmá generace je proto očekávána a čeká se, s čím Volkswagen přijde. německá automobilka ale příliš neriskuje a sází na osvědčené koncepty - nestárnoucí design bez experimentů, vzhled dýchající solidností a na pokročilou techniku.
Přestože sedmá generace Golfu vypadá na první pohled jen jako facelift, ve skutečnosti jde o auto postavené na úplně novém podvozku MQB. Tato vysoce flexibilní platforma se stane základem všeho od Pola až po Passat. Golf je první Volkswagen, který s novým podvozkem přichází.
Zásadní přepracování bylo prakticky nutné. Volkswagen Golf šesté generace nahradil generací pátou po šesti letech, šlo však jen o facelift, který měl překlenout dobu do příchodu nové techniky. Vyráběl se pouhé čtyři roky.
Nová platforma umožňuje psí kusy s podvozkem, díky čemuž bylo možné novinku rozšířit i prodloužit nejen oproti minulé generaci, ale i oproti Audi A3, která využívá stejnou platformu. Finální délka je 426 cm. Zásadní je ale snížení hmotnosti. Technikům se podařilo ušetřit celých 100 kilogramů hmoty, což se v provozu pozná. Šetřilo se na motorech, na zavěření i na karoserii. Nemalých šest kilogramů však ušetřilo také lepší navržení elektroniky.
Základem nového Golfu bude motor 1,2 TSI s výkonem 85 koní. Vzhledem k hmotnosti 1050 kilo by mohlo jít o docela dostatečnou sílu. Příjemná je spotřeba 4,9 l/100 km. Ještě o desetinu úspornější má být větší 1,4 TSI s výkonem 140 koní. Příjemné spotřeby dosahuje zejména díly systému umožňujícím vypínání válců. Později se jistě dočkáme také dalších variant těchto motorů.
Milovníky dieselu potěší dvě jednotky 1,6 TDI o výkonech 105 a 150 koní. Spotřeba může být v úsporné verzi Bluemotion jen 3,2 l/100 km, avšak standardní verze dosahují spotřeb 3,8 a 4,1 l/100 km. Všechny motory by měly být kombinovány se šestistupňovými převodovkami, některé se dočkají i automatické předovky. U všech bude také k dispozici úsporný systém stop-start.
Ani sedmá verze Golfu nás neochudí o ostré varianty. Dočkáme se tak nejen tradičního Golfu GTI, u kterého se očekává výkon blížící se hranici 300 koní, ale také dieselového ostrého GTD. Méně náročné zákazníky by měla potěšit slabší varianta GT.
Nejen výkonem je však motorista živ. Pro milovníky moderních technologií připravuje Volkswagen hybridní verzi a také čistý elektromobil. Se zástavbou elektrického pohonu počítal Volkswagen již při vývoji, díky čemuž by nemuselo být umístění baterií nijak násilné.
Golf nikdy nebyl technicky zaostalým autem a tak tomu nebude ani nadále. Ve standardní i příplatkové výbavě bude nesčetné množství bezpečnostních systémů včetně hlídání únavy řidiče, systému hlídajícího jízdu v jízdních pruzích, protikolizního systému schopného do 30 km/h samostatného brzdění, adaptivního tempomatu, kamer kolem vozu a mnoha dalších vychytávek.
Prodeje by měly být zahájeny již 1. října, tedy těsně po premiéře na autosalonu v Paříži. Základní cena pro Německo byla stanovena na 16 975 euro, což je asi 420 tisíc korun.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.