Volkswagen Golf VII - rozsáhlé představení zásadní novinky

volkswagen golf
volkswagen golf, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 5. září 2012 12:14
Sdílej:

Volkswagen Golf je jedním z nejprodávanějších vozů historie a každé jeho nová generace je očekávána s jistým napětí. Co přinese ta sedmá?

Když na místo legendárního Volkswagenu Type 1 (Brouku) přišel hatchback navržený Giorgettem Giugiarem, mnoho lidí mu nevěřilo. Golf však překonal všechna očekávání a nyní jde o jeden z nejprodávanějších vozů světa.

Sedmá generace je proto očekávána a čeká se, s čím Volkswagen přijde. německá automobilka ale příliš neriskuje a sází na osvědčené koncepty - nestárnoucí design bez experimentů, vzhled dýchající solidností a na pokročilou techniku.

Přestože sedmá generace Golfu vypadá na první pohled jen jako facelift, ve skutečnosti jde o auto postavené na úplně novém podvozku MQB. Tato vysoce flexibilní platforma se stane základem všeho od Pola až po Passat. Golf je první Volkswagen, který s novým podvozkem přichází.

Zásadní přepracování bylo prakticky nutné. Volkswagen Golf šesté generace nahradil generací pátou po šesti letech, šlo však jen o facelift, který měl překlenout dobu do příchodu nové techniky. Vyráběl se pouhé čtyři roky.

Nová platforma umožňuje psí kusy s podvozkem, díky čemuž bylo možné novinku rozšířit i prodloužit nejen oproti minulé generaci, ale i oproti Audi A3, která využívá stejnou platformu. Finální délka je 426 cm. Zásadní je ale snížení hmotnosti. Technikům se podařilo ušetřit celých 100 kilogramů hmoty, což se v provozu pozná. Šetřilo se na motorech, na zavěření i na karoserii. Nemalých šest kilogramů však ušetřilo také lepší navržení elektroniky.

Základem nového Golfu bude motor 1,2 TSI s výkonem 85 koní. Vzhledem k hmotnosti 1050 kilo by mohlo jít o docela dostatečnou sílu. Příjemná je spotřeba 4,9 l/100 km. Ještě o desetinu úspornější má být větší 1,4 TSI s výkonem 140 koní. Příjemné spotřeby dosahuje zejména díly systému umožňujícím vypínání válců. Později se jistě dočkáme také dalších variant těchto motorů.

Milovníky dieselu potěší dvě jednotky 1,6 TDI o výkonech 105 a 150 koní. Spotřeba může být v úsporné verzi Bluemotion jen 3,2 l/100 km, avšak standardní verze dosahují spotřeb 3,8 a 4,1 l/100 km. Všechny motory by měly být kombinovány se šestistupňovými převodovkami, některé se dočkají i automatické předovky. U všech bude také k dispozici úsporný systém stop-start.

Ani sedmá verze Golfu nás neochudí o ostré varianty. Dočkáme se tak nejen tradičního Golfu GTI, u kterého se očekává výkon blížící se hranici 300 koní, ale také dieselového ostrého GTD. Méně náročné zákazníky by měla potěšit slabší varianta GT.

Nejen výkonem je však motorista živ. Pro milovníky moderních technologií připravuje Volkswagen hybridní verzi a také čistý elektromobil. Se zástavbou elektrického pohonu počítal Volkswagen již při vývoji, díky čemuž by nemuselo být umístění baterií nijak násilné.

Golf nikdy nebyl technicky zaostalým autem a tak tomu nebude ani nadále. Ve standardní i příplatkové výbavě bude nesčetné množství bezpečnostních systémů včetně hlídání únavy řidiče, systému hlídajícího jízdu v jízdních pruzích, protikolizního systému schopného do 30 km/h samostatného brzdění, adaptivního tempomatu, kamer kolem vozu a mnoha dalších vychytávek.

Prodeje by měly být zahájeny již 1. října, tedy těsně po premiéře na autosalonu v Paříži. Základní cena pro Německo byla stanovena na 16 975 euro, což je asi 420 tisíc korun.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.