Peugeotu se podařilo to, o čem dnešní řidiči mohou většinou jen snít. Nový sportovní model GTi není jen silnější, ale je také mnohem lehčí než předchůdce.
Peugeot 205 GTi byl legendou, na kterou se nezapomíná. Dodnes je etalonem zábavy za volantem a jeho následovníci se ho jen marně snažili dohnat alespoň na dohled. Nebyli ani tak pomalí, ale byli nudní a rozvláční.
Nyní se ale může všechno změnit. Je tu model 208 GTi, který má přinášet tu pravou vzpomínku na legendu. Papírově na to jistě má.
Jsou dvě číslovky, které pro jízdu znamenají mnoho. Jednou z nich je výkon. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru dává rovných 200 koní. A pak ta váha. Nový Peugeot váží jen 1160 kilo, což je o celých 165 kilo méně než u předchůdce. Jeden a půl metráku, to se už pozná. Na 875 kg Peugeotu 205 GTi to sice nemá, ale moderní bezpečnost zkrátka něco váží...
Pro lepší zážitek za volantem byl rozšířen přední i zadní rozchod kol o jeden a dva centimetry. K tomu se přidají tužší pružiny, nové tlumiče a zesílené stabilizátory. A aby toho nebylo málo, vůz bude sedět také o něco blíže k zemi.
Díky tomuto všemu by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat jen sedm sekund. Maximální rychlost nebyla zveřejněna.
Prodeje by měly začít příští rok na jaře. Cena se bude pohybovat nad 600 tisíci korunami.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.