Peugeot 208 GTi - 200 koní pro malého Francouze

Marek Litzman, 3. září 2012, 12:53 Google+

Peugeotu se podařilo to, o čem dnešní řidiči mohou většinou jen snít. Nový sportovní model GTi není jen silnější, ale je také mnohem lehčí než předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
peugeot 208

peugeot 208 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Peugeot 205 GTi byl legendou, na kterou se nezapomíná. Dodnes je etalonem zábavy za volantem a jeho následovníci se ho jen marně snažili dohnat alespoň na dohled. Nebyli ani tak pomalí, ale byli nudní a rozvláční.

Nyní se ale může všechno změnit. Je tu model 208 GTi, který má přinášet tu pravou vzpomínku na legendu. Papírově na to jistě má.

Jsou dvě číslovky, které pro jízdu znamenají mnoho. Jednou z nich je výkon. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru dává rovných 200 koní. A pak ta váha. Nový Peugeot váží jen 1160 kilo, což je o celých 165 kilo méně než u předchůdce. Jeden a půl metráku, to se už pozná. Na 875 kg Peugeotu 205 GTi to sice nemá, ale moderní bezpečnost zkrátka něco váží...

Pro lepší zážitek za volantem byl rozšířen přední i zadní rozchod kol o jeden a dva centimetry. K tomu se přidají tužší pružiny, nové tlumiče a zesílené stabilizátory. A aby toho nebylo málo, vůz bude sedět také o něco blíže k zemi.

Díky tomuto všemu by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat jen sedm sekund. Maximální rychlost nebyla zveřejněna.

Prodeje by měly začít příští rok na jaře. Cena se bude pohybovat nad 600 tisíci korunami.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 208 GTi - 200 koní pro malého Francouze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën DS3

Citroën DS3 Cabrio - styl s otevřeným nebem nad hlavou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud