Peugeotu se podařilo to, o čem dnešní řidiči mohou většinou jen snít. Nový sportovní model GTi není jen silnější, ale je také mnohem lehčí než předchůdce.
Peugeot 205 GTi byl legendou, na kterou se nezapomíná. Dodnes je etalonem zábavy za volantem a jeho následovníci se ho jen marně snažili dohnat alespoň na dohled. Nebyli ani tak pomalí, ale byli nudní a rozvláční.
Nyní se ale může všechno změnit. Je tu model 208 GTi, který má přinášet tu pravou vzpomínku na legendu. Papírově na to jistě má.
Jsou dvě číslovky, které pro jízdu znamenají mnoho. Jednou z nich je výkon. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru dává rovných 200 koní. A pak ta váha. Nový Peugeot váží jen 1160 kilo, což je o celých 165 kilo méně než u předchůdce. Jeden a půl metráku, to se už pozná. Na 875 kg Peugeotu 205 GTi to sice nemá, ale moderní bezpečnost zkrátka něco váží...
Pro lepší zážitek za volantem byl rozšířen přední i zadní rozchod kol o jeden a dva centimetry. K tomu se přidají tužší pružiny, nové tlumiče a zesílené stabilizátory. A aby toho nebylo málo, vůz bude sedět také o něco blíže k zemi.
Díky tomuto všemu by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat jen sedm sekund. Maximální rychlost nebyla zveřejněna.
Prodeje by měly začít příští rok na jaře. Cena se bude pohybovat nad 600 tisíci korunami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.