Již delší dobu je známé, že Mercedes plánuje uvedení elektrického sporťáku s názvem SLS AMG E-Cell v roce 2013. Nyní se zdá, že model dostane také otevřenou variantu s názvem SLS AMG E-Cell Roadster.
Holandské noviny De Telegraaf napsaly, že automobilka Mercedes zvažuje možnost vývoje otevřeného sporťáku. Oblíbenost a prodeje modelu SLS AMG E-Cell budou rozhodovat o potenciálním nasazení Roadsteru.
SLS Roadster by měl dostat stejné pohonné ústrojí jako SLS E-Cell. V praxi tedy nový vůz dostane čtyři elektrické motory, jeden pro každé kolo. Celkový výkon soustavy činí 525 koní a 880 Nm. Kupé verze vozu dosáhne stokilometrové rychlosti za 4 sekundy, nový roadster bude pravděpodobně těžší a proto mírně pomalejší.
Zda se otevřená verze elektrického SLS dostane do výroby, zatím stoprocentní není, ale pokud se bude model SLS E-Cell prodávat dobře, pak se Roadsteru určitě dočkáme.
Obě elektrické verze modelu SLS však přijdou o to nejzajímavější na modelu SLS AMG - o charakteristický, výrazný a dravý zvuk 6,2 litrového motoru V8.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?