Na novou generaci vozu Renault Megane si ještě cca čtyři roky počkáme, protože se právě nachází v polovině svého produkčního života. To však nezabránilo designerovi Thomasi Clavetovi, aby se pokus ztvárnit nový vůz podle svých představ.
Současná generace Renaultu Megane byla představena v roce 2008. Na začátku letošního roku dostala decentní facelift a proto nelze předpokládat, že by byla v brzké době nahrazena novou generací.
Thomas Clavet připravil designový návrh pro nový model, nahrazující verzi Megane Coupé. Ta se od standardní verze oblíbeného hatchbacku liší nejen třemi dveřmi, ale také nižší a rychleji klesající střechou, která zajišťuje sportovnější vzhled vozu. Sportovní megan je zacílen proti konkurentům v podobě VW Scirocco a Opel Astra GTC. Záď vozu zdobí výrazný difosor.
Technika vozu zmíněna nebyla, návrh je čistě designovou záležitostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?