Toyota Motor Europe a PSA Peugeot Citroën dnes oznámily novou dohodu o spolupráci v oblasti lehkých užitkových vozů v Evropě.
PSA Peugeot Citroën bude Toyotě dodávat vozy střední velikosti, které se budou v Evropě prodávat pod značkou Toyota.
V první fázi bude PSA Peugeot Citroën dodávat od druhého čtvrtletí 2013 lehké užitkové vozy odvozené od současných modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Dohoda rovněž počítá se spoluprací na vývoji příští generace vozů, které má PSA Peugeot Citroën vyrábět. Tato spolupráce by měla pokračovat i po roce 2020.
Toyota Motor Europe se má podle plánu přímo podílet na vývoji a průmyslových investicích do této příští generace vozů. Nepočítá se s žádnou kapitálovou účastí nebo společnou výrobou.
„Segment lehkých užitkových vozů je pro nás na mnoha evropských trzích důležitý,“ prohlásil prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe Didier Leroy. „Spojením sil s PSA Peugeot Citroën nabízíme našim věrným zákazníkům dobré řešení situace vzniklé nedávným ukončením prodeje našeho modelu Hiace. S PSA Peugeot Citroën jsme již uzavřeli společný podnik, který se nám osvědčil v segmentu malých vozů. Skupina PSA Peugeot Citroën je jedním z hlavních výrobců lehkých užitkových vozů v Evropě, které mají dobrou reputaci z hlediska kvality a víceúčelovosti.“
„S radostí dnes oznamujeme rozšíření rozsahu naší plodné spolupráce se společností Toyota. Tato dohoda klade základy pro vývoj nové generace užitkových vozů střední velikosti, díky nimž obě naše společnosti získají konkurenční produkty určené na evropský trh,“ dodal ředitel programů skupiny PSA Peugeot Citroën Jean-Christophe Quémard.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.