Toyota Motor Europe a PSA Peugeot Citroën dnes oznámily novou dohodu o spolupráci v oblasti lehkých užitkových vozů v Evropě.
PSA Peugeot Citroën bude Toyotě dodávat vozy střední velikosti, které se budou v Evropě prodávat pod značkou Toyota.
V první fázi bude PSA Peugeot Citroën dodávat od druhého čtvrtletí 2013 lehké užitkové vozy odvozené od současných modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Dohoda rovněž počítá se spoluprací na vývoji příští generace vozů, které má PSA Peugeot Citroën vyrábět. Tato spolupráce by měla pokračovat i po roce 2020.
Toyota Motor Europe se má podle plánu přímo podílet na vývoji a průmyslových investicích do této příští generace vozů. Nepočítá se s žádnou kapitálovou účastí nebo společnou výrobou.
„Segment lehkých užitkových vozů je pro nás na mnoha evropských trzích důležitý,“ prohlásil prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe Didier Leroy. „Spojením sil s PSA Peugeot Citroën nabízíme našim věrným zákazníkům dobré řešení situace vzniklé nedávným ukončením prodeje našeho modelu Hiace. S PSA Peugeot Citroën jsme již uzavřeli společný podnik, který se nám osvědčil v segmentu malých vozů. Skupina PSA Peugeot Citroën je jedním z hlavních výrobců lehkých užitkových vozů v Evropě, které mají dobrou reputaci z hlediska kvality a víceúčelovosti.“
„S radostí dnes oznamujeme rozšíření rozsahu naší plodné spolupráce se společností Toyota. Tato dohoda klade základy pro vývoj nové generace užitkových vozů střední velikosti, díky nimž obě naše společnosti získají konkurenční produkty určené na evropský trh,“ dodal ředitel programů skupiny PSA Peugeot Citroën Jean-Christophe Quémard.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?