Toyota Motor Europe a PSA Peugeot Citroën dnes oznámily novou dohodu o spolupráci v oblasti lehkých užitkových vozů v Evropě.
PSA Peugeot Citroën bude Toyotě dodávat vozy střední velikosti, které se budou v Evropě prodávat pod značkou Toyota.
V první fázi bude PSA Peugeot Citroën dodávat od druhého čtvrtletí 2013 lehké užitkové vozy odvozené od současných modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Dohoda rovněž počítá se spoluprací na vývoji příští generace vozů, které má PSA Peugeot Citroën vyrábět. Tato spolupráce by měla pokračovat i po roce 2020.
Toyota Motor Europe se má podle plánu přímo podílet na vývoji a průmyslových investicích do této příští generace vozů. Nepočítá se s žádnou kapitálovou účastí nebo společnou výrobou.
„Segment lehkých užitkových vozů je pro nás na mnoha evropských trzích důležitý,“ prohlásil prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe Didier Leroy. „Spojením sil s PSA Peugeot Citroën nabízíme našim věrným zákazníkům dobré řešení situace vzniklé nedávným ukončením prodeje našeho modelu Hiace. S PSA Peugeot Citroën jsme již uzavřeli společný podnik, který se nám osvědčil v segmentu malých vozů. Skupina PSA Peugeot Citroën je jedním z hlavních výrobců lehkých užitkových vozů v Evropě, které mají dobrou reputaci z hlediska kvality a víceúčelovosti.“
„S radostí dnes oznamujeme rozšíření rozsahu naší plodné spolupráce se společností Toyota. Tato dohoda klade základy pro vývoj nové generace užitkových vozů střední velikosti, díky nimž obě naše společnosti získají konkurenční produkty určené na evropský trh,“ dodal ředitel programů skupiny PSA Peugeot Citroën Jean-Christophe Quémard.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.