Potešujúca správa pre fanúšikov malých „hothatchov“ – Peugeot rozhodol o sériovej produkcii modelu 208 GTI. Túto správu priniesol britský magazín Autocar.
Nástupca legendárneho Peugeotu 205 GTI klope na dvere. Po menej úspešných športových verziách predchodcov chce prísť francúzsky Peugeot s veľmi schopným konkurentom športovo ladených malých hatchbackov, ako Volkswagen Polo GTI, Seat Ibiza Cupra alebo Renault Clio RS.
Nové malé „gé-téíčko“ od Peugeotu zrejme dostane pod kapotu preplňovaný benzínový motor 1,6 THP, ktorý bude naladený na dvojicu výkonov, a to 115 kW ( 156 k) a 155 kW (207 k). Silnejšia verzia by mala niesť označenie GTI Racing.
O vyslovene športové náčinie však zrejme nepôjde, naladenie podvozku pre model 208 GTI má byť také, aby bol automobil bez problémov použiteľným dopravným prostriedkom na každý deň.
Športový Peugeot 208 GTI sa zrejme predstaví už čoskoro na autosalóne v Paríži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.