Nemecký Ford pripravuje facelift svojho modelu Fiesta, ktorý je konkurentom pre Volkswagen Polo, Škodu Fabia, Opel Corsa alebo Kiu Rio.
Tajná snímka unikla priamo z materiálov automobilky, no je pomerne nekvalitná. Do oficiálneho predstavenia modernizovanej Fiesty zrejme ešte nejaký čas ostáva, mohlo by sa tak stať na najbližšom svetovom autosalóne v Paríži, ktorý privíta návštevníkov v jeseni.
Snímka modernizovanej Fiesty prezrádza, že facelift sa inšpiruje u novej generácie Fordu Mondeo. Fiesta má podobný predný gril ako nové Mondeo, oproti aktuálnemu modelu je o čosi väčší. Pribudol celkom nový predný nárazník a zopár prelisov, tvar svetlometov ostal zachovaný. Vzadu sa zrejme zmení grafika koncových svetlometov a zadný nárazník.
Približnú podobu faceliftovanej Fiesty môže prezradiť aj štúdia Fiesty ST, ktorá sa spoločne s faceliftovanou Fiestou začne predávať od začiatku budúceho roka.
Modernizovaná Fiesta dostane pod kapotu nový trojvalcový benzínový turbomotor 1,0 EcoBoost vo viacerých výkonových prevedeniach, zmien sa dočká aj palubná elektronika. Viac informácií sa dočkáme pri uvoľnení informácií a fotografií od samotnej automobilky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?