Taliansky Fiat predstavuje úžitkovú verziu nového miniautomobilu - Fiat Panda Van.
Fiat Panda má namierené aj medzi pracujúcu klientelu. Mnohí menší, ale aj väčší živnostníci určite dokážu oceniť praktický úžitkový automobil, ktorý sa svižne prepletie uličkami veľkomiest a spoľahlivo pritom prevezie požadované množstvo nákladu. Práve pre takúto klientelu je ako stvorený nový Fiat Panda Van v úžitkovej verzii.
Panda Van prichádza vo verziách Pop a Easy. Prvá verzia ma štandardne štvormiestny interiér, za zadnými sedadlami je pevná priečka, ktorá oddeľuje priestor pre posádku od priestoru pre náklad s objemom 225 litrov a maximálnou nosnosťou 500 kg.
Väčší objem pre náklad ponúka Panda Van vo verzii Easy, ktorá sa vyznačuje len dvojmiestnym interiérom, s pevnou priečkou za prednými sedadlami. Priestor pre náklad má rovných 1000 litrov a unesie až 780 kg. V tomto priestore sú praktické doplnky, ako napríklad oká pre uchytenie nákladu alebo vynímateľné osvetlenie batožinového priestoru.
Zadný pár bočných dverí je u oboch verzií presklený a sklá sú zatmavené, exteriér je od osobných verzií odlíšený nárazníkmi z čierneho plastu. Verzia Easy ponúka bočné plastové ochranné lišty.
Pod kapotou úžitkovej Pandy Van bude pracovať jeden benzínový (1,2 8V - 51 kW/69 k) a jeden naftový motor (1,3 MultiJet – 55 kW/75 k).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.