Taliansky Fiat predstavuje úžitkovú verziu nového miniautomobilu - Fiat Panda Van.
Fiat Panda má namierené aj medzi pracujúcu klientelu. Mnohí menší, ale aj väčší živnostníci určite dokážu oceniť praktický úžitkový automobil, ktorý sa svižne prepletie uličkami veľkomiest a spoľahlivo pritom prevezie požadované množstvo nákladu. Práve pre takúto klientelu je ako stvorený nový Fiat Panda Van v úžitkovej verzii.
Panda Van prichádza vo verziách Pop a Easy. Prvá verzia ma štandardne štvormiestny interiér, za zadnými sedadlami je pevná priečka, ktorá oddeľuje priestor pre posádku od priestoru pre náklad s objemom 225 litrov a maximálnou nosnosťou 500 kg.
Väčší objem pre náklad ponúka Panda Van vo verzii Easy, ktorá sa vyznačuje len dvojmiestnym interiérom, s pevnou priečkou za prednými sedadlami. Priestor pre náklad má rovných 1000 litrov a unesie až 780 kg. V tomto priestore sú praktické doplnky, ako napríklad oká pre uchytenie nákladu alebo vynímateľné osvetlenie batožinového priestoru.
Zadný pár bočných dverí je u oboch verzií presklený a sklá sú zatmavené, exteriér je od osobných verzií odlíšený nárazníkmi z čierneho plastu. Verzia Easy ponúka bočné plastové ochranné lišty.
Pod kapotou úžitkovej Pandy Van bude pracovať jeden benzínový (1,2 8V - 51 kW/69 k) a jeden naftový motor (1,3 MultiJet – 55 kW/75 k).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?