Bugatti Veyron prnví generace pomalu končí, ale ve vývojových dílnách Bugatti se už chystá generace druhá. A nejen ta.
Pro britský magazín Auto Express se rozpovídal šéfinženýr Bugatti, Jens Schulenburg. Neřekl toho mnoho, ale jeho slova znamenají nemalá očekávání.
V první řadě byl potvrzen vývoj druhé generace Bugatti Veyron, která se bude jmenovat stejně jako generace první. Jméno, které si získalo nemalou úctu, tak zůstane zachováno.
Bugatti si je vědomo velkého problému svého Bugatti, totiž vysoké hmotnosti. Ta dosahuje 1,9 tuny a ve srovnání s plnohodnotnými supersporty je tohle přemotorované GT přece jenom trochu obézní. Mnoho dílů proto bude vyrobeno z karbonu.
Novinkou by mohl být hybridní pohon, pravděpodobně jen v podobě malého hybridu, který by velkému motoru jen mírně vypomáhal. Mohla by se tak snížit astronomická spotřeba vozu a elektromotor je schopen také vypomoci spalovacímu motoru zejména při startu.
Šéfinženýr potvrdil také příchod nového sedanu vycházejícího z konceptu Galibier v roce 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.