Bugatti Veyron prnví generace pomalu končí, ale ve vývojových dílnách Bugatti se už chystá generace druhá. A nejen ta.
Pro britský magazín Auto Express se rozpovídal šéfinženýr Bugatti, Jens Schulenburg. Neřekl toho mnoho, ale jeho slova znamenají nemalá očekávání.
V první řadě byl potvrzen vývoj druhé generace Bugatti Veyron, která se bude jmenovat stejně jako generace první. Jméno, které si získalo nemalou úctu, tak zůstane zachováno.
Bugatti si je vědomo velkého problému svého Bugatti, totiž vysoké hmotnosti. Ta dosahuje 1,9 tuny a ve srovnání s plnohodnotnými supersporty je tohle přemotorované GT přece jenom trochu obézní. Mnoho dílů proto bude vyrobeno z karbonu.
Novinkou by mohl být hybridní pohon, pravděpodobně jen v podobě malého hybridu, který by velkému motoru jen mírně vypomáhal. Mohla by se tak snížit astronomická spotřeba vozu a elektromotor je schopen také vypomoci spalovacímu motoru zejména při startu.
Šéfinženýr potvrdil také příchod nového sedanu vycházejícího z konceptu Galibier v roce 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.