Suzuki se rozhodlo omladit svůj důležitý model Jimny, který se prodává už dobrých 15 let. A do důchodu se nechystá.
Suzuki Jimny se na trhu drží už od roku 1997 a má také na co navazovat. Jde o třetí generaci maličkých terénních vozů, s jejichž výrobou se začalo v roce 1970. Druhá generace přišla v roce 1981 a u nás ji známe jako Suzuki Samurai.
Tento malý, ale obratný vůz do terénu zůstává věrný své tradici a ani po patnácti letech produkce nijak nestárne. Konzervativní vzhled díky absenci designových výstřelků stále nevypadá nijak zastarale a totéž platí také o jednoduchém interiéru.
Facelift proto nemusel být vůbec rozsáhlý. Inovované je pojetí předního nárazníku, kde se změnil tvar vstupu chladícího vzduchu. Žebrování masky je nyní také výraznější a změnila se také kapota. Více změn na exteriéru nehledejme. V interiéru se dočkáme tak jedině nových potahů sedadel.
Pod kapotou je standardně benzínová třináctistovka s výkonem 85 koní. Její výkon putuje přes pětistupňovou manuální převodovku na zadní kola. V terénu je možné přiřadit také pohon přední nápravy a schopnosti lze vylepšit také díky redukční převodovce. Chybí ale uzávěrky diferenciálů. Základní cena Suzuki Jimny se mírně přehoupne přes 400 tisíc korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?