Suzuki se rozhodlo omladit svůj důležitý model Jimny, který se prodává už dobrých 15 let. A do důchodu se nechystá.
Suzuki Jimny se na trhu drží už od roku 1997 a má také na co navazovat. Jde o třetí generaci maličkých terénních vozů, s jejichž výrobou se začalo v roce 1970. Druhá generace přišla v roce 1981 a u nás ji známe jako Suzuki Samurai.
Tento malý, ale obratný vůz do terénu zůstává věrný své tradici a ani po patnácti letech produkce nijak nestárne. Konzervativní vzhled díky absenci designových výstřelků stále nevypadá nijak zastarale a totéž platí také o jednoduchém interiéru.
Facelift proto nemusel být vůbec rozsáhlý. Inovované je pojetí předního nárazníku, kde se změnil tvar vstupu chladícího vzduchu. Žebrování masky je nyní také výraznější a změnila se také kapota. Více změn na exteriéru nehledejme. V interiéru se dočkáme tak jedině nových potahů sedadel.
Pod kapotou je standardně benzínová třináctistovka s výkonem 85 koní. Její výkon putuje přes pětistupňovou manuální převodovku na zadní kola. V terénu je možné přiřadit také pohon přední nápravy a schopnosti lze vylepšit také díky redukční převodovce. Chybí ale uzávěrky diferenciálů. Základní cena Suzuki Jimny se mírně přehoupne přes 400 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.