Porsche představuje silnější variantu modelu 911 991, který se dosud nabízel jen v úplně základní variantě. Motor posílí o 30 koní.
Porsche dvaceti koní navíc se poprvé představila ve vysoce limitované edici Club Coupé, ale až nyní se dostává do reálné produkce. Varianta S bude nabídnuta napříč produkční řadou.
Základem je "běžné" Porsche 911 v nejnovější generaci 991. Standardní varianta má výkon 400 koní, verze S k tomu přidává třicítku hřebců navíc. Nejde jen o úpravy software, nová je hlava válců, výfuky mají menší odpor, pozměněné sání s chladičem a další úpravy.
Díky tomu je s převodovkou PDK v sepnutém módu Sport Plus tento vůz chopen vyrazit z klidu na stovku za 4 sekundy, o jednu desetinu rychleji nežli v případě standardního vozu. Mírně se zvedne maximální rychlost a to na 308 km/h. Spotřeba 8,7 litru by měla zůstat nezměněná.
Ceny ani další podrobnosti zatím Porsche nezveřejnilo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?