Opel Corsa dostane pod kapotu nový turbomotor 1,4 Turbo. Koncom roka dostane technický facelift, vrámci ktorého sa v Corse objaví nový typ manuálnej prevodovky.
Nemecký Opel pokračuje v modernizácii obľúbenej Corsy. Tá vo svojej poslednej generácii prednedávnom zaznamenala drobné zmeny vzhľadu, ktorému predchádzal technologický facelift s drobnými vylepšeniami. Po približne štyroch rokoch predaja úspešného modelu dostane Corsa pod kapotu nový turbomotor a novo vyvinutú 5-stupňovú manuálnu prevodovku.
Pokiaľ ide o zmeny v palete motorizácie Corsy, novinkou pod jej kapotou bude preplňovaný benzínový motor 1,4 Turbo, ktorého služby využíva Astra alebo ďalšie modely značky Opel. V Corse bude naladený na maximálny výkon 88 kW/120 k a hodnota krútiaceho momentu dosiahne 175 Nm (od 1750 ot./min.). Motor bude spriahnutý s 5-stupňovovou manuálnou prevodovkou a systémom štart-stop. Corsa s týmto motorom pokorí stovku za 10,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Kombinovaná spotreba sa bude pohybovať na úrovni 5,5 l/100 km.
Ďalšou technologickou novinkou pre aktuálnu generáciu Oplu Corsa je nová 5-stupňová manuálna prevodovka s presnejším a hladším radením. Konštruktérom sa podarilo znížiť vnútorné trenie a sily potrebné k radeniu rýchlostných stupňov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.