Opel Corsa dostane pod kapotu nový turbomotor 1,4 Turbo. Koncom roka dostane technický facelift, vrámci ktorého sa v Corse objaví nový typ manuálnej prevodovky.
Nemecký Opel pokračuje v modernizácii obľúbenej Corsy. Tá vo svojej poslednej generácii prednedávnom zaznamenala drobné zmeny vzhľadu, ktorému predchádzal technologický facelift s drobnými vylepšeniami. Po približne štyroch rokoch predaja úspešného modelu dostane Corsa pod kapotu nový turbomotor a novo vyvinutú 5-stupňovú manuálnu prevodovku.
Pokiaľ ide o zmeny v palete motorizácie Corsy, novinkou pod jej kapotou bude preplňovaný benzínový motor 1,4 Turbo, ktorého služby využíva Astra alebo ďalšie modely značky Opel. V Corse bude naladený na maximálny výkon 88 kW/120 k a hodnota krútiaceho momentu dosiahne 175 Nm (od 1750 ot./min.). Motor bude spriahnutý s 5-stupňovovou manuálnou prevodovkou a systémom štart-stop. Corsa s týmto motorom pokorí stovku za 10,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Kombinovaná spotreba sa bude pohybovať na úrovni 5,5 l/100 km.
Ďalšou technologickou novinkou pre aktuálnu generáciu Oplu Corsa je nová 5-stupňová manuálna prevodovka s presnejším a hladším radením. Konštruktérom sa podarilo znížiť vnútorné trenie a sily potrebné k radeniu rýchlostných stupňov.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?