Po úspěchu Fabie, Roomsteru i Octavie Scout se již nějakou dobu spekulovalo o příchodu Superbu Scout. Ten nakonec nepříjde - místo něj je tu Superb Outdoor.
Škoda každé promarněné příležitosti, řekli si ve Škodě. A zvolili řešení chytré horákyně. Přišli se Scoutem Nescoutem.
Škoda totiž prozatím zveřejnila dva oficiální snímky novinky. A první, co cvičené oko při pohledu na ně napadne je, že tohle už jsme někde viděli. A není to jen pocit. Přesně ten samý paket je již nějakou dobu nabízen tunerskou společností BT design.
Zdá se tedy, že na rozdíl o Octavie, Fabie a Roomsteru, kde je Scout samostatnou řadou, bude v případě Superbu oplastování pouze součástí doplňkového paketu. Ten půjde přikoupit mimo verzi Greenline k jakékoliv motorizaci - včetně těch nejslabších a podmínkou není ani pohon všech kol.
Doplňky jsou tedy spíše stylového rázu. Nelakovaný plast na předním i zadním nárazníku, na prazích a v podbězích by měl snést o něco více bez přílišné újmy na vzhledu. Technické úpravy zde však nečekejme. Například krytí motoru a mírně zvýšení odpružení je nabízeno separátně jako Paket pro špatné cesty.
Paket lze již nyní objednávat. Cena je baťovských 50 tisíc korun. Škoda však ke koupi doporučuje připlatit si také za pohon všech kol a Paket pro špatné cesty. Tak se z vozu stane "skoro pravý Scout". Jen se poté příplatky vyšplhají až na 116 tisíc korun...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?