Pod prednú kapotu veľkého SUV BMW X5 sa zrejme čoskoro nasťahuje aj štvorvalcový naftový motor, ktorý prinesie nižšiu kombinovanú spotrebu paliva ako šesťvalcové motorizácie.
Veľké naftové SUV nemusí zákonite využívať služby len šesť- a viacvalcového motora, aspoň podľa BMW. Bavorská automobilka totiž plánuje vyrábať BMW X5 aktuálnej generácie aj so štvorvalcovým motorom s objemom 2,0 litra.
Keďže testovanie štvorvalcového naftového motora v BMW X5 v tomto čase beží na plné obrátky, dá sa očakávať, že štvorvalec sa pod kapotou veľkého SUV objaví už čoskoro - možno ešte v tomto roku. Na prvý pohľad sa môže zdať počin automobilky trochu nelogický, dôvodom je však nižšia „papierová“ spotreba naftového štvorvalca, čím sa znížia produkované emisie a BMW X5 sa v niektorých krajinách dostane do nižších kategórií daňového zaťaženia.
Pod kapotou „ix-päťky“ bude pravdepodobne pracovať dvakrát preplňovaný turbodiesel s objemom 2,0 litra, jeho maximálny výkon by mal byť 218 konských síl, krútiaci moment by mal dosiahnuť hodnotu 450 Nm. Štvorvalcové BMW X5 by malo byť k dispozícii výhradne s pohonom zadnej nápravy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.