Pod prednú kapotu veľkého SUV BMW X5 sa zrejme čoskoro nasťahuje aj štvorvalcový naftový motor, ktorý prinesie nižšiu kombinovanú spotrebu paliva ako šesťvalcové motorizácie.
Veľké naftové SUV nemusí zákonite využívať služby len šesť- a viacvalcového motora, aspoň podľa BMW. Bavorská automobilka totiž plánuje vyrábať BMW X5 aktuálnej generácie aj so štvorvalcovým motorom s objemom 2,0 litra.
Keďže testovanie štvorvalcového naftového motora v BMW X5 v tomto čase beží na plné obrátky, dá sa očakávať, že štvorvalec sa pod kapotou veľkého SUV objaví už čoskoro - možno ešte v tomto roku. Na prvý pohľad sa môže zdať počin automobilky trochu nelogický, dôvodom je však nižšia „papierová“ spotreba naftového štvorvalca, čím sa znížia produkované emisie a BMW X5 sa v niektorých krajinách dostane do nižších kategórií daňového zaťaženia.
Pod kapotou „ix-päťky“ bude pravdepodobne pracovať dvakrát preplňovaný turbodiesel s objemom 2,0 litra, jeho maximálny výkon by mal byť 218 konských síl, krútiaci moment by mal dosiahnuť hodnotu 450 Nm. Štvorvalcové BMW X5 by malo byť k dispozícii výhradne s pohonom zadnej nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.