Pod prednú kapotu veľkého SUV BMW X5 sa zrejme čoskoro nasťahuje aj štvorvalcový naftový motor, ktorý prinesie nižšiu kombinovanú spotrebu paliva ako šesťvalcové motorizácie.
Veľké naftové SUV nemusí zákonite využívať služby len šesť- a viacvalcového motora, aspoň podľa BMW. Bavorská automobilka totiž plánuje vyrábať BMW X5 aktuálnej generácie aj so štvorvalcovým motorom s objemom 2,0 litra.
Keďže testovanie štvorvalcového naftového motora v BMW X5 v tomto čase beží na plné obrátky, dá sa očakávať, že štvorvalec sa pod kapotou veľkého SUV objaví už čoskoro - možno ešte v tomto roku. Na prvý pohľad sa môže zdať počin automobilky trochu nelogický, dôvodom je však nižšia „papierová“ spotreba naftového štvorvalca, čím sa znížia produkované emisie a BMW X5 sa v niektorých krajinách dostane do nižších kategórií daňového zaťaženia.
Pod kapotou „ix-päťky“ bude pravdepodobne pracovať dvakrát preplňovaný turbodiesel s objemom 2,0 litra, jeho maximálny výkon by mal byť 218 konských síl, krútiaci moment by mal dosiahnuť hodnotu 450 Nm. Štvorvalcové BMW X5 by malo byť k dispozícii výhradne s pohonom zadnej nápravy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?