Nové A-čko od Mercedesu s motorom 1,5 dCi od Renaultu

Braňo Porubčan, 17. května 2012, 15:00 Google+

Nový Mercedes-Benz triedy A je po všetkých stránkach úplne iný ako jeho predchodca. Vedeli ste napríklad to, že pod kapotou jeho najúspornejšej verzie tlčie naftové srdce 1,5 dCi od Renaultu, jeho nového aliančného partnera?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nová generácia nemeckého prémiového kompaktu Mercedes-Benz triedy A sa čoskoro dostane do showroomov, po prezentácii na rôznych autosalónoch vyvoláva pozitívne reakcie motoristickej verejnosti, a to aj vďaka úplne prepracovanej koncepcii, ktorou sa líši od predchádzajúcej generácie.

Informácií o novinke je na rôznych webových stránkach dostatok, ale ruku na srdce – vedeli ste, že najúspornejšia varianta nového „A-čka“ s označením využíva pod prednou kapotou motor 1,5 dCi od francúzskeho Renaultu? Skutočne, je to tak, a to vďaka rozbehnutej spolupráci automobilky Mercedes-Benz a Renault, ktorých prvým spoločným dieťaťom je Mercedes-Benz Citan, alias Renault Kangoo.

Nový Mercedes-Benz triedy A v najúspornejšej verzii A 180 CDI používa najnovšiu verziu známeho motora 1,5 dCi od Renaultu, ktorá je naladená na maximálny výkon 80 kW/109 k. Krútiaci moment má hodnotu 260 Nm v rozsahu 1750-2000 ot./min. Mercedes upravil motor po stránke ešte lepšej kultúry chodu využitím vstrekovania common-rail s maximálnym tlakom 160 MPa, inak je to ten istý agregát, ktorý môžete nájsť pod kapotami rôznych Renaultov, ale aj Dacie Duster alebo novej Dacie Lodgy. Pre úplnosť informácií dodáme, že motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a jeho kombinované spotreba má hodnotu len 3,8 l/100 km.

Zaujímavosťou je, že existujú dve verzie modelu A 180 CDI. Prvou je spomínaná najúspornejšia verzia „áčka“, druhou je bežný konvenčný model s rovnakým označením, ten však využíva odlišnú techniku. Pod kapotou tejto verzie je naftový motor s objemom 1,8 litra od Mercedesu s rovnakým maximálnym výkonom ako francúzsky motor, ale o 10 Nm nižším krútiacim momentom. Tento motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a vykazuje kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km.

Vytisknout

Diskuze: Nové A-čko od Mercedesu s motorom 1,5 dCi od Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Urus

Lamborghini Urus - lehké, silné a za pět let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud