Nové A-čko od Mercedesu s motorom 1,5 dCi od Renaultu

Braňo Porubčan, 17. května 2012, 15:00 Google+

Nový Mercedes-Benz triedy A je po všetkých stránkach úplne iný ako jeho predchodca. Vedeli ste napríklad to, že pod kapotou jeho najúspornejšej verzie tlčie naftové srdce 1,5 dCi od Renaultu, jeho nového aliančného partnera?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nová generácia nemeckého prémiového kompaktu Mercedes-Benz triedy A sa čoskoro dostane do showroomov, po prezentácii na rôznych autosalónoch vyvoláva pozitívne reakcie motoristickej verejnosti, a to aj vďaka úplne prepracovanej koncepcii, ktorou sa líši od predchádzajúcej generácie.

Informácií o novinke je na rôznych webových stránkach dostatok, ale ruku na srdce – vedeli ste, že najúspornejšia varianta nového „A-čka“ s označením využíva pod prednou kapotou motor 1,5 dCi od francúzskeho Renaultu? Skutočne, je to tak, a to vďaka rozbehnutej spolupráci automobilky Mercedes-Benz a Renault, ktorých prvým spoločným dieťaťom je Mercedes-Benz Citan, alias Renault Kangoo.

Nový Mercedes-Benz triedy A v najúspornejšej verzii A 180 CDI používa najnovšiu verziu známeho motora 1,5 dCi od Renaultu, ktorá je naladená na maximálny výkon 80 kW/109 k. Krútiaci moment má hodnotu 260 Nm v rozsahu 1750-2000 ot./min. Mercedes upravil motor po stránke ešte lepšej kultúry chodu využitím vstrekovania common-rail s maximálnym tlakom 160 MPa, inak je to ten istý agregát, ktorý môžete nájsť pod kapotami rôznych Renaultov, ale aj Dacie Duster alebo novej Dacie Lodgy. Pre úplnosť informácií dodáme, že motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a jeho kombinované spotreba má hodnotu len 3,8 l/100 km.

Zaujímavosťou je, že existujú dve verzie modelu A 180 CDI. Prvou je spomínaná najúspornejšia verzia „áčka“, druhou je bežný konvenčný model s rovnakým označením, ten však využíva odlišnú techniku. Pod kapotou tejto verzie je naftový motor s objemom 1,8 litra od Mercedesu s rovnakým maximálnym výkonom ako francúzsky motor, ale o 10 Nm nižším krútiacim momentom. Tento motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a vykazuje kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km.

Vytisknout

Diskuze: Nové A-čko od Mercedesu s motorom 1,5 dCi od Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Urus

Lamborghini Urus - lehké, silné a za pět let

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud