Nový Mercedes-Benz triedy A je po všetkých stránkach úplne iný ako jeho predchodca. Vedeli ste napríklad to, že pod kapotou jeho najúspornejšej verzie tlčie naftové srdce 1,5 dCi od Renaultu, jeho nového aliančného partnera?
Nová generácia nemeckého prémiového kompaktu Mercedes-Benz triedy A sa čoskoro dostane do showroomov, po prezentácii na rôznych autosalónoch vyvoláva pozitívne reakcie motoristickej verejnosti, a to aj vďaka úplne prepracovanej koncepcii, ktorou sa líši od predchádzajúcej generácie.
Informácií o novinke je na rôznych webových stránkach dostatok, ale ruku na srdce – vedeli ste, že najúspornejšia varianta nového „A-čka“ s označením využíva pod prednou kapotou motor 1,5 dCi od francúzskeho Renaultu? Skutočne, je to tak, a to vďaka rozbehnutej spolupráci automobilky Mercedes-Benz a Renault, ktorých prvým spoločným dieťaťom je Mercedes-Benz Citan, alias Renault Kangoo.
Nový Mercedes-Benz triedy A v najúspornejšej verzii A 180 CDI používa najnovšiu verziu známeho motora 1,5 dCi od Renaultu, ktorá je naladená na maximálny výkon 80 kW/109 k. Krútiaci moment má hodnotu 260 Nm v rozsahu 1750-2000 ot./min. Mercedes upravil motor po stránke ešte lepšej kultúry chodu využitím vstrekovania common-rail s maximálnym tlakom 160 MPa, inak je to ten istý agregát, ktorý môžete nájsť pod kapotami rôznych Renaultov, ale aj Dacie Duster alebo novej Dacie Lodgy. Pre úplnosť informácií dodáme, že motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a jeho kombinované spotreba má hodnotu len 3,8 l/100 km.
Zaujímavosťou je, že existujú dve verzie modelu A 180 CDI. Prvou je spomínaná najúspornejšia verzia „áčka“, druhou je bežný konvenčný model s rovnakým označením, ten však využíva odlišnú techniku. Pod kapotou tejto verzie je naftový motor s objemom 1,8 litra od Mercedesu s rovnakým maximálnym výkonom ako francúzsky motor, ale o 10 Nm nižším krútiacim momentom. Tento motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a vykazuje kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?