Nový Mercedes-Benz triedy A je po všetkých stránkach úplne iný ako jeho predchodca. Vedeli ste napríklad to, že pod kapotou jeho najúspornejšej verzie tlčie naftové srdce 1,5 dCi od Renaultu, jeho nového aliančného partnera?
Nová generácia nemeckého prémiového kompaktu Mercedes-Benz triedy A sa čoskoro dostane do showroomov, po prezentácii na rôznych autosalónoch vyvoláva pozitívne reakcie motoristickej verejnosti, a to aj vďaka úplne prepracovanej koncepcii, ktorou sa líši od predchádzajúcej generácie.
Informácií o novinke je na rôznych webových stránkach dostatok, ale ruku na srdce – vedeli ste, že najúspornejšia varianta nového „A-čka“ s označením využíva pod prednou kapotou motor 1,5 dCi od francúzskeho Renaultu? Skutočne, je to tak, a to vďaka rozbehnutej spolupráci automobilky Mercedes-Benz a Renault, ktorých prvým spoločným dieťaťom je Mercedes-Benz Citan, alias Renault Kangoo.
Nový Mercedes-Benz triedy A v najúspornejšej verzii A 180 CDI používa najnovšiu verziu známeho motora 1,5 dCi od Renaultu, ktorá je naladená na maximálny výkon 80 kW/109 k. Krútiaci moment má hodnotu 260 Nm v rozsahu 1750-2000 ot./min. Mercedes upravil motor po stránke ešte lepšej kultúry chodu využitím vstrekovania common-rail s maximálnym tlakom 160 MPa, inak je to ten istý agregát, ktorý môžete nájsť pod kapotami rôznych Renaultov, ale aj Dacie Duster alebo novej Dacie Lodgy. Pre úplnosť informácií dodáme, že motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a jeho kombinované spotreba má hodnotu len 3,8 l/100 km.
Zaujímavosťou je, že existujú dve verzie modelu A 180 CDI. Prvou je spomínaná najúspornejšia verzia „áčka“, druhou je bežný konvenčný model s rovnakým označením, ten však využíva odlišnú techniku. Pod kapotou tejto verzie je naftový motor s objemom 1,8 litra od Mercedesu s rovnakým maximálnym výkonom ako francúzsky motor, ale o 10 Nm nižším krútiacim momentom. Tento motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a vykazuje kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?