Když BMW loni na podzim předvedlo novou generaci řady 3 (F30) bylo jen otázkou času kdy nabídku výrobce doplní i karosářská verze kombi.
Nyní na předpokládané představení kombi došlo, automobilka se pochlubila prvními informacemi a oficiálními snímky. Oficiální premiéra proběhne začátkem června na autosalonu v Lipsku. Praktičnější varianta nové "trojky" vyjede letos v létě pod kódovým označením F31. K přídi pochopitelně totožné se sedanem byla "přilepena" záď téměř stylysticky stejná s "pětkovým" kombíkem. Jako správná nová generace i nové kombi oproti předchůdci povyrostlo především na délku o 97 mm (na 4,6 metru) při prodloužení rozvoru o 50 mm (na 2,8 metru). Z nárůstu půdorysných proporcí těží i větší zavazadelník, nyní nabízí kapacitu 495 litrů (+35 litrů) a při sklopení zadních sedadel odveze rovných 1500 litrů zavazadel. Tyto parametry vynášejí BMW, tedy pokud jde o velikost kufru, na čelo německé prémiové smečky (Mercedes, Audi) ve střední třídě.
Jako sedan bude i kombi nabízeno ve třech specifikacích výbavy Luxury, Sport a Modern. Zprvu budou nabízeny jen tři motorizace. Jedna zážehová a dvě vznětové. Konkrétně půjde o benzinový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (N20) o výkonu 245 koní pro verzi 328i. Zájemcům o turbodiesel bude nabízeno provedení 320d vybavené přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 184 koní. Jediným šestiválcem v nabídce bude (prozatím) řadový turbodiesel o výkonu 258 koní pro verzi 330d. Kombinovanou spotřebu u jednotlivých variant výrobce udává 6,8, 4,7 a 5,1 l/100 km.
Převodovky budou k mání šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické. Verze 330d možnost volbu převodovky nenabídne, bude k mání výhradně s automatem. Nabídka motorizací bude postupně doplněna o verze 320i, 335i, 316d a 318d. Tradiční pohon zadních kol bude u některých motorizací doplněn verzemi X s pohonem všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.