Když BMW loni na podzim předvedlo novou generaci řady 3 (F30) bylo jen otázkou času kdy nabídku výrobce doplní i karosářská verze kombi.
Nyní na předpokládané představení kombi došlo, automobilka se pochlubila prvními informacemi a oficiálními snímky. Oficiální premiéra proběhne začátkem června na autosalonu v Lipsku. Praktičnější varianta nové "trojky" vyjede letos v létě pod kódovým označením F31. K přídi pochopitelně totožné se sedanem byla "přilepena" záď téměř stylysticky stejná s "pětkovým" kombíkem. Jako správná nová generace i nové kombi oproti předchůdci povyrostlo především na délku o 97 mm (na 4,6 metru) při prodloužení rozvoru o 50 mm (na 2,8 metru). Z nárůstu půdorysných proporcí těží i větší zavazadelník, nyní nabízí kapacitu 495 litrů (+35 litrů) a při sklopení zadních sedadel odveze rovných 1500 litrů zavazadel. Tyto parametry vynášejí BMW, tedy pokud jde o velikost kufru, na čelo německé prémiové smečky (Mercedes, Audi) ve střední třídě.
Jako sedan bude i kombi nabízeno ve třech specifikacích výbavy Luxury, Sport a Modern. Zprvu budou nabízeny jen tři motorizace. Jedna zážehová a dvě vznětové. Konkrétně půjde o benzinový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (N20) o výkonu 245 koní pro verzi 328i. Zájemcům o turbodiesel bude nabízeno provedení 320d vybavené přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 184 koní. Jediným šestiválcem v nabídce bude (prozatím) řadový turbodiesel o výkonu 258 koní pro verzi 330d. Kombinovanou spotřebu u jednotlivých variant výrobce udává 6,8, 4,7 a 5,1 l/100 km.
Převodovky budou k mání šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické. Verze 330d možnost volbu převodovky nenabídne, bude k mání výhradně s automatem. Nabídka motorizací bude postupně doplněna o verze 320i, 335i, 316d a 318d. Tradiční pohon zadních kol bude u některých motorizací doplněn verzemi X s pohonem všech kol.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?