Německá automobilka Smart na tom v současné době právě růžově. Značka zakladatele hodinkářské firmy Swatch, se však tak lehce nevzdává a potvrdila vývoj skútru.
Elektrický skútr by měl vycházet z konceptu escooter z roku 2010. Podle automobilky by se měl její nový model dostat na trh v roce 2014. Podle Joachima Schmidta, víceprezidenta společnosti Mercedes-Benz, která značku Smart v současné době vlastní, je nový skútr důležitým krokem automobilky a nový model bude důležitým prvkem v konceptu budoucí městské dopravy značky Smart.Původní koncept byl představen v roce 2010 vedle elektrokola, které je v současnosti v prodeji a elektrické verze modelu Fortwo, která se na trh dostave v létě letošního roku. Skútr značky Smart bude mít elektrický motor umístěný v zadním kole. Jeho výkon by měl být 4kW (cca 5,5 koně) a měl by motocyklu umožnit dosažení maximální rychlosti 45 kmh.Design by se, dle slov automobilky, měl od původního konceptu lišit, protože bude upraven podle akutálních trendů v době uvedení na trh v roce 2014.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?