Audi v současné době nabízí tříčlennou řadu SUV a čtvrtý člen - model Q6 je pomalu na cestě. Automobilka už testuje další, prozatím nejmenší model Q2, který by měl být rivalem pro Nissan Juke.
Kompaktní rozměry vozu by měli znamenat nízkou (na poměry třídy SUV) hmotnost, což by umožnilo použité motorové palety modelu A1. Pod kapotou vozu by se tak měla objevit hlavně přeplňovaná čtrnáctistovka s technologií vypínání válců a úsporný diesel 1,6 litru. Offroadové schopnosti vozu budou limitování nízkou světlou výškou vozu a předním náhonem. Pohon všech kol bude k dispozici pouze u silnějších motorů. Vůz by měl využívat nové modulární platformy MQB, což by mělo zajistit vozu kvalitnější technický základ, než má model A1, který bude mít ke Q2 nejblíže.Model Q2 bude nabízen pouze ve čtyřmístné konfiguraci, což zajistí pohodlné sezení všem pasažérům i přes kompaktní rozměry vozu. Velikost kufru bude limitovaná klesající linií střechy. Vzhled modelu Q2 bude mít blíže k A1, než k A3. Novinkou by měli být LED přední světlomety, které v dané třídě prozatím nikdo nenabídl. Audi tvrdí, že nový vůz nabídne podobné možnosti personalizace vozu, jako model A1. Pravděpodobně tak bude možné měnit barvy střechy, zpětných zrcátek, případně dekorů interiéru.Finální verze vozu by měla být k dispozici do dvou a tří let, ale přesná doba bude záviset na časování obměny aktuálních modelů značky. Zda se automobilka časem odhodlá k doplnění řady a po modelech Q6 a Q2 přidá také prostřední Q4 se ukáže až časem, podle zájmu zákazníků o nové modely.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.