Audi v současné době nabízí tříčlennou řadu SUV a čtvrtý člen - model Q6 je pomalu na cestě. Automobilka už testuje další, prozatím nejmenší model Q2, který by měl být rivalem pro Nissan Juke.
Kompaktní rozměry vozu by měli znamenat nízkou (na poměry třídy SUV) hmotnost, což by umožnilo použité motorové palety modelu A1. Pod kapotou vozu by se tak měla objevit hlavně přeplňovaná čtrnáctistovka s technologií vypínání válců a úsporný diesel 1,6 litru. Offroadové schopnosti vozu budou limitování nízkou světlou výškou vozu a předním náhonem. Pohon všech kol bude k dispozici pouze u silnějších motorů. Vůz by měl využívat nové modulární platformy MQB, což by mělo zajistit vozu kvalitnější technický základ, než má model A1, který bude mít ke Q2 nejblíže.Model Q2 bude nabízen pouze ve čtyřmístné konfiguraci, což zajistí pohodlné sezení všem pasažérům i přes kompaktní rozměry vozu. Velikost kufru bude limitovaná klesající linií střechy. Vzhled modelu Q2 bude mít blíže k A1, než k A3. Novinkou by měli být LED přední světlomety, které v dané třídě prozatím nikdo nenabídl. Audi tvrdí, že nový vůz nabídne podobné možnosti personalizace vozu, jako model A1. Pravděpodobně tak bude možné měnit barvy střechy, zpětných zrcátek, případně dekorů interiéru.Finální verze vozu by měla být k dispozici do dvou a tří let, ale přesná doba bude záviset na časování obměny aktuálních modelů značky. Zda se automobilka časem odhodlá k doplnění řady a po modelech Q6 a Q2 přidá také prostřední Q4 se ukáže až časem, podle zájmu zákazníků o nové modely.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.