Nemecký Volkswagen rozširuje ponuku balíčkov pre manažérsky sedan strednej triedy Passat o športový balíček s tradičným názvom R-Line.
Hneď na úvod musíme povedať, že balíček R-Line pre Passat neponúka okrem tuhšie naladeného zníženého podvozka (-15 mm) a drobných dizajnových odlišností oproti bežnému Passatu žiadne zlepšenia v oblasti výkonu motora a techniky. Za športový paket R-Line si majiteľ bude môcť priplatiť ku každej motorizácii.
Decentný dizajnový balíček R-Line ponúka upravené nárazníky s nadstavcami, zadný nárazník nesie náznak difúzora. Samozrejmosťou sú výraznejšie bočné prahy, efektné 17- alebo 18- palcové (za príplatok) disky z ľahkej zliatiny, logo R-Line na maske chladiča, pre verziu Variant sú vyhradené strieborné strešné lišty.
Interiér Passatu R-Line ponúka športové predné sedadlá Kyalami, trojramenný športový volant s plochou spodnou časťou, lišty R-Line na vnútorných prahoch alebo rôzne hliníkové doplnky vrátane nerezových pedálov.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?