Urban Crossover Concept je příspěvek automobilky Peugeot do rostoucí skupiny kompaktní SUV. Ty představují podle mnohých automobilek budoucnost městské dopravy.
Francouzská automobilka poukazuje na fakt, že lidská populace roste, soustředí se hlavně do městských oblastí a v roce 2050 bude ve městech bydlet cca 5,3 miliard lidí. Kompaktní vozy tak představují budoucnost dopravy. Jednoúčelový městský vůz však nestačí, je potřeba aby, i přes své malé rozměry, nabídl majiteli možnost bezproblémové dopravy také mimo město.Kompaktní vozy automobilce Peugeot vždy šly. Řada vozů série 200 (v současnosti 208) je velice úspěšná, automobilka prodala přes 15 milionů vozů z této série. Peugeot by v úspěšné řadě rád pokračoval a v novém konceptu kombinuje rozměry "dvěstěosmičky" s technikou z oblíbeného crossoveru 3008.Ačkoliv Peugeot o svém novém modelu tvrdí, že nezapadá do zavedených automobilových tříd, tak se svou délkou 4,14 metru, šířkou 1,74 a vyšší stavbou přesně pasuje do třídy malých SUV, jako jsou Nissan Juke, nebo Ford EcoSport.Podle francouzské automobilky v sobě koncept skloubí "rafinovanost a eleganci sedanu, drzost a zlomyslnost SUV a neobvyklou prostornost pro daný segment". Designově vozu odpovídá současnému designovému jazyku značky. Výrazná "plovoucí" maska, profilovaná kapota a světlomety podobné těm co známe z modelů 508 nebo 208. Záď vozu je střižena sportovně, spolu s LED světlomety a náznakem dvou "hrbů" na střeše jako odkaz na model RCZ.Malé rozměry a vyšší pozice za volantem, přinášející lepší výhled z vozu a snadnější nastupování staví kompaktní SUV do pozice ideálních městských vozů. Pohon všech kol je u nich nadbytečný a u mnohých modelů nebude ani nabízen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.