Malá dodávka Mercedesu už nějakou dobu chybí. Pro zalepení díry v nabídce přichází docela svěží nový model Citan
Mercedes Vaneo odvozený od modelu A nikdy pořádně neuspěl. Druhý pokus o návrat do třídy menších dodávek zahajuje německá značka spolu s Renaultem.
Ačkoliv to na první pohled není úplně patrné, jde o přestavený Renault Kangoo. Mercedes si s odrenaultováním dal docela dost práce a zejména přední partie nedávají znát, že původně patřily někomu jinému, nicméně boční částí a většina zádě již zůstala Mercedesem neposkvrněna. Vzhledem k nákladům je to pochopitelné. K dodání zákazníkovi budou připraveny tři karoserie s délkami 392 až 471 centimetrů, přičemž prodloužení připadá na rozvor.
Docela velkou přeměnou však prošel interiér. Celá přístrojová deska je nová, a ačkoliv zachovává, pravděpodobně pro shodnost napojení, podobné rozložení většiny prvků, od Renaultu se zkrátka liší.
Pod kapotou se budou nacházet motory zejména od Renaultu, diesely nabídnou výkon 74-110 koní a k dispozici bude také benzín o výkonu 114 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?