Malá dodávka Mercedesu už nějakou dobu chybí. Pro zalepení díry v nabídce přichází docela svěží nový model Citan
Mercedes Vaneo odvozený od modelu A nikdy pořádně neuspěl. Druhý pokus o návrat do třídy menších dodávek zahajuje německá značka spolu s Renaultem.
Ačkoliv to na první pohled není úplně patrné, jde o přestavený Renault Kangoo. Mercedes si s odrenaultováním dal docela dost práce a zejména přední partie nedávají znát, že původně patřily někomu jinému, nicméně boční částí a většina zádě již zůstala Mercedesem neposkvrněna. Vzhledem k nákladům je to pochopitelné. K dodání zákazníkovi budou připraveny tři karoserie s délkami 392 až 471 centimetrů, přičemž prodloužení připadá na rozvor.
Docela velkou přeměnou však prošel interiér. Celá přístrojová deska je nová, a ačkoliv zachovává, pravděpodobně pro shodnost napojení, podobné rozložení většiny prvků, od Renaultu se zkrátka liší.
Pod kapotou se budou nacházet motory zejména od Renaultu, diesely nabídnou výkon 74-110 koní a k dispozici bude také benzín o výkonu 114 koní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.