Mercedes-Benz Vito E-CELL kombi je prvým vozidlom pre sedem cestujúcich, ktoré umožňuje bezemisnú prevádzku sériovo z výroby.
Celosvetovo prvá sériovo vyrábaná elektrická dodávka až pre sedem osôb Mercedes-Benz Vito E-CELL kombi využíva elektromotor (60 kW, 280 Nm), ktorý poháňa predné kolesá. Napájajú ho lítiovo-iónové trakčné akumulátory (menovité napätie 360 V, kapacita 36 kWh) Pre zvýšenie dojazdu má rýchlosť ohraničenú na 89 km/h. Zrýchlenie z 0 na 50/80 km/h za 6,5/11 sekúnd poskytuje vozidlu dostatočnú svižnosť na cestách.
Vito E-CELL je s dojazdom približne 130 km je vhodné najmä na použitie v oblastiach s citlivým životným prostredím, ako sú pešie zóny, centrá miest alebo kúpele. Dojazd približne 130 km je pritom optimalizovaný na používanie na krátkych dráhach s množstvom zastávok.
Akumulátory vozidla využívajúce rekuperáciu energie sa v sieti 350/400V plne dobijú najneskôr za päť hodín. V prípade potreby sa bude dať nabíjať aj v sieti 230V.
Model Vito E-CELL pôsobivo preukázal svoj vysoký bezpečnostný štandard v nárazových skúškach. Príkladná je i jeho bezpečnostná výbava, štandardom je ESP a airbag vodiča (pri jeho aktivácii sa vysokonapäťová technika automaticky odpojí), v každom sedadle je integrovaný bezpečnostný pás a akumulátory chránia protinárazové prvky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.