Mercedes-Benz Vito E-CELL kombi je prvým vozidlom pre sedem cestujúcich, ktoré umožňuje bezemisnú prevádzku sériovo z výroby.
Celosvetovo prvá sériovo vyrábaná elektrická dodávka až pre sedem osôb Mercedes-Benz Vito E-CELL kombi využíva elektromotor (60 kW, 280 Nm), ktorý poháňa predné kolesá. Napájajú ho lítiovo-iónové trakčné akumulátory (menovité napätie 360 V, kapacita 36 kWh) Pre zvýšenie dojazdu má rýchlosť ohraničenú na 89 km/h. Zrýchlenie z 0 na 50/80 km/h za 6,5/11 sekúnd poskytuje vozidlu dostatočnú svižnosť na cestách.
Vito E-CELL je s dojazdom približne 130 km je vhodné najmä na použitie v oblastiach s citlivým životným prostredím, ako sú pešie zóny, centrá miest alebo kúpele. Dojazd približne 130 km je pritom optimalizovaný na používanie na krátkych dráhach s množstvom zastávok.
Akumulátory vozidla využívajúce rekuperáciu energie sa v sieti 350/400V plne dobijú najneskôr za päť hodín. V prípade potreby sa bude dať nabíjať aj v sieti 230V.
Model Vito E-CELL pôsobivo preukázal svoj vysoký bezpečnostný štandard v nárazových skúškach. Príkladná je i jeho bezpečnostná výbava, štandardom je ESP a airbag vodiča (pri jeho aktivácii sa vysokonapäťová technika automaticky odpojí), v každom sedadle je integrovaný bezpečnostný pás a akumulátory chránia protinárazové prvky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?