Ssangyong Korando príde už čoskoro na náš trh v modernizovanom prevedení s dvojicou nových pohonných jednotiek a upravenými detailami.
Kórejský Ssangyong prichádza s faceliftovaným modelom Korando, prostredníctvom ktorého sa značka znovuobjavila aj na českom a slovenskom trhu pred takmer dvomi rokmi. Modernizované prevedenie ponúka vylepšené drobnosti exteriéru a interiéru vozidla, najpodstatnejšou novinkou bude uvedenie dvojice nových motorov pod kapotou.
Dizajn modelu Korando sa zmení iba v detailoch, pri bežnom pohľade zrejme upravenú masku chladiča a nové stierače čelného skla ani nevšimnete. Interiér dostal nové obloženie prístrojovej dosky v karbónovom prevedení (imitácia) a podsvietenie palubných prístrojov, novinkou v zozname výbavy je dažďový senzor s automatickým spustením stieračov a vyhrievanie volantu. Interiér by mal potešiť zníženou úrovňou hluku od motora, a to vďaka jeho prepracovanému uloženiu a zmenám v prevodovke.
Najpodstatnejšou novinkou, ktorú prinesie faceliftovaný Ssangyong Korando, je doplnenie palety motorov o dvojicu noviniek - benzínový štvorvalec s 2,0 e-XGi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 197 Nm, druhou novinkou je základný naftový štvorvalec 2,0 e-XDi s výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý s pohonom len prednej nápravy spotrebuje v priemere 5,5 litra nafty na 100 km.
Pre všetky motory je možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy, alebo pohonom oboch náprav. Rovnako všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre najvýkonnejší naftový motor 2,0 e-XDi s výkonom 129 kW/175 k je za príplatok k dispozícii 6-stupňový automat.
Modernizovaný Ssangyong Korando príde na náš trh v polovici tohto roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?