Ssangyong Korando príde už čoskoro na náš trh v modernizovanom prevedení s dvojicou nových pohonných jednotiek a upravenými detailami.
Kórejský Ssangyong prichádza s faceliftovaným modelom Korando, prostredníctvom ktorého sa značka znovuobjavila aj na českom a slovenskom trhu pred takmer dvomi rokmi. Modernizované prevedenie ponúka vylepšené drobnosti exteriéru a interiéru vozidla, najpodstatnejšou novinkou bude uvedenie dvojice nových motorov pod kapotou.
Dizajn modelu Korando sa zmení iba v detailoch, pri bežnom pohľade zrejme upravenú masku chladiča a nové stierače čelného skla ani nevšimnete. Interiér dostal nové obloženie prístrojovej dosky v karbónovom prevedení (imitácia) a podsvietenie palubných prístrojov, novinkou v zozname výbavy je dažďový senzor s automatickým spustením stieračov a vyhrievanie volantu. Interiér by mal potešiť zníženou úrovňou hluku od motora, a to vďaka jeho prepracovanému uloženiu a zmenám v prevodovke.
Najpodstatnejšou novinkou, ktorú prinesie faceliftovaný Ssangyong Korando, je doplnenie palety motorov o dvojicu noviniek - benzínový štvorvalec s 2,0 e-XGi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 197 Nm, druhou novinkou je základný naftový štvorvalec 2,0 e-XDi s výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý s pohonom len prednej nápravy spotrebuje v priemere 5,5 litra nafty na 100 km.
Pre všetky motory je možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy, alebo pohonom oboch náprav. Rovnako všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre najvýkonnejší naftový motor 2,0 e-XDi s výkonom 129 kW/175 k je za príplatok k dispozícii 6-stupňový automat.
Modernizovaný Ssangyong Korando príde na náš trh v polovici tohto roka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?