Ssangyong Korando príde už čoskoro na náš trh v modernizovanom prevedení s dvojicou nových pohonných jednotiek a upravenými detailami.
Kórejský Ssangyong prichádza s faceliftovaným modelom Korando, prostredníctvom ktorého sa značka znovuobjavila aj na českom a slovenskom trhu pred takmer dvomi rokmi. Modernizované prevedenie ponúka vylepšené drobnosti exteriéru a interiéru vozidla, najpodstatnejšou novinkou bude uvedenie dvojice nových motorov pod kapotou.
Dizajn modelu Korando sa zmení iba v detailoch, pri bežnom pohľade zrejme upravenú masku chladiča a nové stierače čelného skla ani nevšimnete. Interiér dostal nové obloženie prístrojovej dosky v karbónovom prevedení (imitácia) a podsvietenie palubných prístrojov, novinkou v zozname výbavy je dažďový senzor s automatickým spustením stieračov a vyhrievanie volantu. Interiér by mal potešiť zníženou úrovňou hluku od motora, a to vďaka jeho prepracovanému uloženiu a zmenám v prevodovke.
Najpodstatnejšou novinkou, ktorú prinesie faceliftovaný Ssangyong Korando, je doplnenie palety motorov o dvojicu noviniek - benzínový štvorvalec s 2,0 e-XGi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 197 Nm, druhou novinkou je základný naftový štvorvalec 2,0 e-XDi s výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý s pohonom len prednej nápravy spotrebuje v priemere 5,5 litra nafty na 100 km.
Pre všetky motory je možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy, alebo pohonom oboch náprav. Rovnako všetky motory sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre najvýkonnejší naftový motor 2,0 e-XDi s výkonom 129 kW/175 k je za príplatok k dispozícii 6-stupňový automat.
Modernizovaný Ssangyong Korando príde na náš trh v polovici tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.